Seminar: Digital markedsføring og de juridiske grå-zoner

Lyngby Boldklubs BusinessPartner Advokatfirmaet Stokholm & Lindegaard inviterer i samarbejde med RelationsPeople, Mindshare, Astrid Haug og Dansk Kommunikationsforening indenfor til seminar den 27. maj kl. 8-10, hvor de sætter fokus på de udfordringer som kommunikations- og marketingbranchen står overfor, når lovgivningen møder den digitale udvikling.
De digitale platforme udvikler sig konstant. Det skaber en lang række nye muligheder for at virksomheder og brands kan implementere nye aktiviteter i deres kommunikations- og markedsføringsstrategi.

Konkurrencer på sociale medier, crowdsourcing-kampagner og bloggermarkedsføring er alle gode eksempler på, hvordan forbrugere og meningsdannerne involverer og interagerer med brands og virksomheder. Her ser vi blandt andet, hvordan virksomhederne udnytter de digitale muligheder for at aktivere brugerne til at producere eller interagere med indhold, samtidigt med at deres budskaber bliver pakket ind på en anden måde end ved traditionel markedsføring.

Men i denne proces opstår der også en lang række udfordringer, da de nye tendenser og marketingredskaber skaber en række juridiske gråzoner. Virkeligheden overhaler i dag lovgivningen, som gør, at der er mange faldgruber og gråzoner, som er vigtige at kende, inden du risikerer at komme i klemme juridisk, økonomisk eller moralsk.

Det sætter vi spot på, når vi inviterer indenfor til seminar den 27. maj hos Dansk Kommunikationsforening.
Hvor: Dansk Kommunikationsforening, Vester Voldgade 8, 1, 1552 København V
Hvornår: Fredag den 27. maj kl. 8-10
Hvordan: Send en mail til event@sllaw.dk senest den 25. maj
Mød dagens oplægsholdere:
– Jacob Holst Mouritsen er Head of Social hos medie og kommunikationsbureauet Mindshare og har en bred erfaring indenfor kommunikationsstrategier, branding, kreative løsninger, community marketing, social   media management og branded entertainment.
– Astrid Haug rådgiver i sociale medier og digital strategi. Formand for Dansk Kommunikationsforening samt forfatter til flere bøger om sociale medier. På Twitter @astridhaug.
– Maria Andersen arbejder som konsulent hos RelationsPeople, hvor hun rådgiver i PR, strategisk kommunikation og sociale medier.
– Camilla Bonde er ansat som advokat hos Stokholm & Lindegaard med speciale i IT- og telekommunikation samt udbudsret. Camilla er samtidigt ved at færdiggøre et juridisk Ph.D.-projekt ved Center for Kommunikation, Media og Informationsteknologi ved Aalborg Universitet.
Gratis Guide: Få tjek på lovgivningen om digital markedsføring
Kan du ikke vente til seminaret. Så kan du downloade Stokholm & Lindegaards gratis guide i form af en 6-siders White Paper, der giver dig viden om markedsføringsloven i forbindelse med digital markedsføring.
I guiden kan du få viden om spamforbuddet, hvilke krav der er til udsendelse af reklamemails, sms’er mv. og hvordan sociale medier spiller ind. Du får også flere forskellige eksempler på cases, hvor virksomheder er blevet idømt bødestraf for udsendelse af digital markedsføring.