Oliver Kjærgaard skal med U18-landsholdet til Montenegro

Foto: fodboldbilleder.dk

U19-anfører indkaldt til landsholdstjeneste

Lyngby-talentet Oliver Kjærgaard er udtaget til U18-landsholdets kommende venskabskampe mod Montenegro

Den kommende tid ruller landsholdsfodbolden på flere af de forskellige ungdomsårgange, og her skal U18-landsholdet blandt andet i aktion i to venskabskampe mod Montenegro. 18 mand er udtaget til den opgave af landstræner Per Holm, der har fundet plads til Lyngby-talentet Oliver Kjærgaard, der er midtbanespiller og anfører på De Kongeblås U19-hold.

Det er ikke første gang, at Kjærgaard er af sted på landsholdstjeneste. Han har tidligere været en del af flere træningssamlinger i landsholdsregi, og han står i skrivende stund noteret for fire U18-landskampe, hvilket har kastet en enkelt scoring af sig. Den statistik har han nu mulighed for at udbygge i de to kommende opgaver i rødt og hvidt, og han bør være fyldt med selvtillid efter et ubesejret forår i klubregi, hvor de kongeblå U19-talenter har imponeret stort.

Det momentum skal han tage med, når U18-landsholdet samles den 8. maj i København, hvor turen dagen efter går til Podgorica i Montenegro. Her spilles den første kamp mod værternes U18-landshold den 10. maj på Trening Kamp FSCG, fodboldforbundets træningscenter, og to dage senere løber det andet møde så af stablen. Den 13. maj vender de danske drenge så snuden hjemad for igen at møde til træning og kamp i deres respektive klubber.