Rygaard-drøn sænkede SønderjyskE

Foto: fodboldbilleder.dk

Rygaard-drøn sænkede SønderjyskE
Reserverne sejrede mandag eftermiddag 2-1 over SønderjyskE hjemme på Lyngby Stadion efter ellers at have været bagud ved pausen. Målene stod Simon Friis Sharif og Mikkel Rygaard for
De Kongeblås reservehold var her til eftermiddag i aktion hjemme på Lyngby Stadion, hvor modstanderen var SønderjyskE, som man sidste uge spillede 3-3 med på udebane. Nu var scenen imidlertid en ganske anden, og der var indbyrdes placeringer på spil for den blanding af kongeblå talenter og rutinerede A-holdsspillere, som var valgt til dagens opgør.
Her kom SønderjyskE bedst ud af startblokken, og allerede inden for de første ti minutter havde de et par nærgående forsøg i deres højre side, hvor Viktor Noring i Lyngby-buret måtte i aktion i et af tilfældene. Derfra kom De Kongeblå bedre med, og det udmøntede sig i flere gode angreb, hvor den sidste aflevering eller berøring dog lige manglede. Det var også tilfældet omkring den halve time, da et angreb komponeret af U19-spillerne Marcus Backmann og Gustav Marcussen endte hos Jesper Blicher, som gik uden om keeperen, men desværre efterfølgende ikke var helt i balance og derfor sendte sin afslutning forbi på tværs af målet.
Kort efter smed Lars Brøgger så en bold væk i opspillet, og det straffede Silas Songani prompte ved i fuld fart at drive bolden ned mod Thomas Guldborg Christensen og Viktor Noring, hvorefter han sparkede den ind bag sidstnævnte i det korte hjørne, selvom svenskeren i målet havde fingerspidserne på. Føringsmålet kom midt i en periode af kampen, hvor De Kongeblå ellers havde sat sig på forestillingen, men scoringen så ud til at slå pusten en smule ud af Lyngby-spillerne, som ikke for alvor fik fat igen før pausen. De to hold gik derfor i omklædningsrummet ved stillingen 1-0 til SønderjyskE.
Fra anden halvlegs start så De Kongeblå ud til at være stærkt opsatte på at komme tilbage i kampen, og der var således blot spillet fire minutter, før deres ihærdighed gav pote. Et skarpt slået Daniel Jensen-hjørnespark endte blandt venner og fjender tæt under mål, og her fik U19-spilleren Simon Friis Sharif lidt tilfældigt sendt bolden ind bag Jens Rinke i SønderjyskE-buret til en 1-1-udligning. Lyngby-spillerne var imidlertid ikke færdige, og de næste tyve minutter sad de fuldstændigt på gæsterne, som flere gange var presset helt ned i eget felt. Hverken Gustav Marcussen, Lars Brøgger eller Dennis Sørensen formåede dog at få bolden i kassen på deres forsøg, mens Daniel Jensen måtte se sit kontrollerede langskud efter en times spil prelle af på stolpen og gå i spil igen.
Det tydede altså efterhånden på, at der skulle noget ekstraordinært til at sikre sejren, og det kom der så i den grad også med et kvarter tilbage af opgøret. Jesper Blicher erobrede bolden i Lyngbys venstre side og fandt Mikkel Rygaard på kanten af feltet, og uden meget betænkningstid knaldede teknikeren kuglen op i det modsatte hjørne med sit skarpe venstreben til en kongeblå 2-1-føring. Den burde været blevet øget til 3-1 fem minutter senere, da Dennis S&oslashoslash;rensen lagde bolden til rette for Emil Welcher, men hans hårde afslutning blev afværget af Jens Rinke, som altså holdt gæsterne inde i kampen.
Det var lige ved at blive afgørende i kampens absolut døende sekunder, men heldigvis headede en fri Jeppe Simonsen forbi tæt under mål, og dermed kunne De Kongeblå række armene i vejret og fejre en 2-1-sejr over SønderjyskE. De tre point bringer Lyngby-reserverne forbi sønderjyderne og op på samme pointtal som FCK, således at de nu indtager førstepladsen på en bedre målscore end Løverne – endda med en kamp i hånden. Der resterer to kampe for De Kongeblå i dette forårs reserveliga, hvor modstanderne er Vejle og netop FCK.
Match facts:
Lyngby BK – SønderjyskE 2-1 (0-1)
0-1 Silas Songani (33), 1-1 Simon Friis Sharif (49), 2-1 Mikkel Rygaard (76)

Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 6. Mads Gabel, 2. Thomas Guldborg Christensen (c), Marcus Backmann (U19), Simon Friis Sharif (U19) – 25. Daniel Jensen, 21. Mikkel Rygaard – Lorent Callaku (U19), 19. Dennis Sørensen, 29. Jesper Blicher – 30. Lars Brøgger Hansen

Indskiftet:
Emil Welcher (U19), Esben Wolf (U17), Gustav Marcussen (U17), Magnus Westergaard (U19), Mikkel Fossum Basse (U19),
Ikke benyttet:
Jonas Elkjær (GK – U19)