U17 og U19 får lørdag eftermiddag besøg af Vejle

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenternes stime kan fortsætte mod Vejle
Vejle er næste modstander for De Kongeblås U17- og U19-talenter, som er inde i en god stime med flere kampe som ubesejrede
Endnu en gang skal de kongeblå U17- og U19-talenter i aktion i et dobbeltopgør hjemme på Lyngby Stadion, når Vejle i morgen eftermiddag lægger vejen forbi. Her kan begge Lyngby-hold udbygge en særdeles positiv stime, som i U17’s tilfælde tæller fire kampe uden nederlag, mens U19 endnu ikke har tabt i foråret, hvilket beløber sig til hele fem kampe som ubesejrede.
U19 klar til revanche
På U19-siden er der vigtige point på spil i forhold til indbyrdes point i tabellen, hvor de to mandskaber befinder sig tæt på hinanden. I skrivende stund står Vejle-talenterne noteret for 18 point i 16 kampe på rækkens syvendeplads, mens De Kongeblå på niendepladsen følger blot ét point efter ligeledes for 16 kampe. Med en sejr kan Lyngby-talenterne altså gå forbi vejlenserne i tabellen, og med deres gode stime in mente er det bestemt ikke usandsynligt.
Vejle-talenterne kan ikke bryste sig af en ubesejret stime lig De Kongeblås, men ikke desto mindre får de deres sejre hist og her, hvilket eksempelvis har kastet seks point af sig i holdets seneste fem kampe. At vejlenserne bestemt ikke bliver nogen walkover, blev også gjort tydeligt i de to mandskabers seneste møde tilbage i efteråret, hvor Lyngby-talenterne måtte se sig besejret 1-0 i det jyske. Det nederlag er U19-cheftræner Thomas Lollike og spillerne imidlertid helt klar til at revanchere:
”Vi ser frem til at få besøg af Vejle efter 1-0-nederlaget i den omvendte kamp, men vi er samtidig klar over, at de møder op med blod på tanden efter deres seneste præstation, hvor de ikke levede op til egne forventninger. De er et friskt spillende og pressende hold, som er godt organiserede, og vi har stor respekt for dem, så det bliver bestemt ikke nemt,” siger Thomas Lollike og fortsætter:
”Vi har dog også stor tro på egne evner efter de seneste gode resultater, og jeg synes, vi har fået lagt en god plan op til kampen, hvor vi også har haft mulighed for at dossere mange af spillerne efter sidste weekends kamppause. De, der var med reserveholdet i SønderjyskE i mandags, præsterede rigtig fint, og på nær to skader og en karantæne har vi i frit valg i truppen. Derfor synes jeg med rette, at vi kan være optimistiske i forhold til at revanchere efterårets nederlag,” mener U19-cheftræneren.
U17 har lukket af
U17-talenterne har gode erfaringer med at møde Vejles talenter, og det seneste møde mellem de to mandskaber endte da også med en overbevisende 3-0-sejr til De Kongeblå. Dermed har Lyngby-drengene altså overhånden før morgendagens opgør, og tager man et kig på tabellen, bliver den hånd bestemt ikke dårligere. Her er Vejle placeret på en 13. plads med 17 point for 19 kampe, mens De Kongeblå omvendt kæmper med i toppen af rækken, hvor de indtager en femteplads med 27 point for 19 kampe.
Det er imidlertid ikke kun på grund af tabellen, at Lyngby-talenterne må påtage sig favoritværdigheden, for på formbarometeret er de også langt bedre kørende end Vejle. De Kongeblå har som sagt ikke tabt i fire kampe, mens vejlenserne til gengæld står uden sejr i de seneste tre, hvor det blot er blevet til et enkelt point. Skal det blive til en sejr i morgen eftermiddag, kræver det imidlertid, at U17-talenterne begynder at score mål, hvilket har været en mangelvare de seneste tre kampe, der alle er endt 0-0. Det er der dog en god forklaring på, fortæller U17-cheftræner Christian Sørensen:
”Hele første halvdel af sæsonen var der kun to hold, som havde lukket flere mål ind end os, men vi kunne alligevel være med i toppen, fordi vi var skarpe offensivt. Det var ikke holdbart i længden, for vi kan ikke regne med, at vi scorer tre, fire eller fem mål hver kamp, og derfor har vi haft stor fokus på at forbedre vores defensiv. Vi er blevet bedre til at forsvare som hold, bedre omkring vores første pres og bedre til at forsvare os, når der så er blevet spillet forbi første pres,” lyder det fra U17-cheftræneren, som uddyber:
”Vi har desuden arbejdet på at blive klogere med bolden, for mange af scoringerne imod os kom på kontrachancer efter boldtab midt på banen, og derfor ville vi gerne have længere faser på bolden. Vi spiller langt mere modent nu, og selvom det måske medfører, at vi skaber færre chancer, har vi stadig i høj grad fokus på den del også. Nu er vi så også bare mere opmærksomme på defensiven, og det har været tydeligt i særdeleshed i de seneste tre kampe,” siger Christian Sørensen.
Om de to talentfulde Lyngby-mandskaber kan forsætte de gode takter, finder vi ud af i morgen eftermiddag. De ældste lægger fra land klokken 13.00 på Lyngby Stadion, mens U17-talenterne følger efter med kampstart klokken 15.15, og vi vil opfordre folk til at kigge forbi for at støtte Lyngby-drengene, som er helt klar til at fortsætte deres stime.