Jens Odgaard er udtaget til morgendagens Bet25 Liga-opgør mod Næstved

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsens kanin: 17-årig med mod Næstved

17-årige Jens Odgaard er blandt de 18 udvalgte til morgendagens opgør mod Næstved. David Nielsen og co. kan ikke længere lukke øjnene for hans uomtvistelige talent, fortæller Lyngby-cheftræneren

Tilbage i slutningen af oktober måned spillede De Kongeblå ottendedelsfinale i DBU Pokalen mod AaB, og selvom nordjyderne med en 2-1-sejr endte med at trække det længste strå, står kampens kongeblå højdepunkt lysende klart. Dengang blot 16-årige Jens Odgaard blev nemlig indskiftet undervejs, og den unge angriber skulle ikke bruge mange minutter på banen, før han reducerede med en flot afslutning helt op i nettaget fra tæt hold.

Dermed var en kommende stjerne født, og siden Odgaard i efteråret også var kort med inde over nogle førsteholdskampe i ligaregi, har den unge angriber taget kvantespring i sin udvikling. Over vinteren gjorde det ham – trods sin unge alder – fortjent til en permanent forfremmelse fra klubbens U17- til U19-hold, i opstarten var han med A-holdet på træningslejr i Tyrkiet, og for et par uger siden brillerede han med fire scoringer for det danske U17-landshold ved Eliterunden i Tjekkiet, som sikrede kvalifikation til EM.

Til morgendagens opgør i Bet25 Ligaen mod Næstved får nu 17-årige Odgaard så måske chancen for at vise sig frem på ny, da han er blandt de 18 udvalgte til opgøret på Euro Outlets Stadion Næstved. Her er der et par skader blandt de sædvanlige førsteholdsspillere, men det ændrer ikke på, at David Nielsen og resten af trænerstaben har fundet den unge angriber egnet til opgaven:

”Jens har udviklet sig med lynets hast i vores ungdomsafdeling, og vi kan ikke længere lukke øjnene for hans talent og kvaliteter. Han har vist et imponerende niveau, når han har trænet med os, når han har spillet på klubbens U19-hold, og når han har været af sted med U17-landsholdet, og derfor er det et helt naturligt skridt, at han nu igen får lov at være med omkring en kamp i 1. division,” fortæller Lyngby-cheftræner David Nielsen.

Om Odgaard får sine første minutter i Bet25 Ligaen, får vi svar på i morgen, når De Kongeblå fra klokken 13.45 skal forsøge at skaffe tre point mod Næstved.