U17- og U19-talenterne fik 0-0 og 2-2 med hjem fra Silkeborg

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne dobbeltdelte i Silkeborg

Det blev ikke til sejr for hverken U17- eller U19-talenterne i lørdagens møde med Silkeborg, men til gengæld kunne begge de kongeblå mandskaber drage hjemad med et point i bagagen

Lørdag eftermiddag skulle U17- og U19-talenterne i aktion i Silkeborg som en slags generalprøve på det kommende møde mellem de to klubber i torsdagens Bet25 Liga-kamp på Lyngby Stadion. De kongeblå U19-talenter var før kampen ubesejrede i foråret, mens U17 i seneste runde var kommet tilbage på sporet med en 2-1-sejr efter en mildest talt dårlig start på foråret. Det genvundne momentum skulle altså fastholdes denne lørdag eftermiddag i det midtjyske.

U19 tæt på tre point
U19-talenterne var som vanligt først i aktion, og efter en hektisk start var det værterne, der først kunne juble over en scoring. Lasse Pedersen gjorde således til 1-0 med en afslutning i nærmeste hjørne, og den stilling holdt næsten frem til pausen. Her blev Lyngbys Deniz Karaca sendt af sted i venstre side, og efter at have afdriblet en modstander sendte han nærmest fra baglinjen en umulig afslutning i kassen, som sikrede De Kongeblå 1-1 ved pausen.

Udligningen lod til at påvirke hjemmeholdet en smule, og anden halvleg var således ikke mange minutter gammel, før Lyngby-spillerne udnyttede momentum. Mads Kaalund havde sidste fod på bolden, som han skubbede det sidste stykke ind over stregen, og dermed bragte den unge midtbanespiller – som er en fast bestanddel af Lyngbys A-trup – De Kongeblå på 2-1. Så skulle føringen forsvares hjem, men på trods af forbilledlig fight gennem det meste af anden halvleg udlignede Rasmus Lysdahl med otte minutter igen til 2-2, hvilket også blev kampens resultat.

Ungt U17-hold manglede skarpheden
Ikke længe efter sidste fløjt hos de ældste talenter var det så U17-holdenes tur til at vise sig frem, og her kom et ungt Lyngby-mandskab, som havde syv førsteårsspillere i startopstillingen, lovende i gang. Der blev skabt masser af chancer og til tider spillet rigtig pæn fodbold, men på trods af dette formåede De Kongeblå ikke at bringe sig foran. Enten var stolpen i vejen, eller også blev de store chancer simpelthen misbrugt, og derfor forløb de første 45 minutter uden scoringer til nogen af holdene.

Anden halvleg havde et noget anderledes kampbillede, som blot gjorde det endnu mere ærgerligt, at Lyngby-spillerne ikke havde udnyttet første halvlegs overtag. Værterne formåede nemlig at slå spillet i stykker ved at begå masser af frispark, og som resultat heraf blev resten af forestillingen meget rodet, hvilket bestemt ikke talte til De Kongeblås fordel. Det endte derfor, som det startede, 0-0, og det kan Lyngby-spillerne ærgre sig klart mest over med tanke på de mange chancer i første halvleg.

Pointdelingerne betyder, at U17 avancerer til en femteplads, hvor de står noteret for 25 point i 17 kampe, mens U19, der fortsat er ubesejrede i foråret, på en ottendeplads har 14 point for 15 kampe.