Lyngby-talentet er blevet udtaget til DBU's U16-Futuresamling

Foto: fodboldbilleder.dk

Bjerregaard udtaget til Futurelandsholdet

Oliver Bjerregaard er blevet udtaget til DBU’s U16-Futuresamling den 5. april i Nyborg

I weekenden scorede Oliver Bjerregaard sejrsmålet i U17-holdets 2-1-sejr over Randers Freja, og nu er der så yderligere godt nyt til den vævre offensivspiller. Han er nemlig blevet udtaget til DBU’s U16-Futurelandsholdssamling den 5. april i Nyborg, som er for spillere, der er født i år 2000.

Futurelandsholdet er opfundet med henblik på at få set spillere an, som af den ene eller den anden årsag endnu ikke er helt modne til ”rigtig” U-landsholdsfodbold. I nogle tilfælde kan det skyldes manglende fysik i forhold til jævnaldrende spillere, men en udtagelse til Futurelandsholdet kan også skyldes skader, som tidligere har forhindret landsholdsdeltagelse, eller blot en mulighed for at vise sig frem i DBU-regi som følge af lovende takter.

I Oliver Bjerregaards tilfælde skyldes det nok førstnævnte, for selvom den blot 15-årige offensivspiller er udstyret med et sublimt teknik repertoire, er han stadig spinkel af statur, hvorfor han til tider kan have det svært mod fysisk stærkere spillere. Ikke desto mindre hører det dog med til historien, at Oliver Bjerregaard står noteret for tre U16-landsholdskampe, så han er altså tidligere blevet fundet egnet til at spille med de tunge drenge.

Futuresamlingen foregår som sagt den 5. april i Nyborg, hvor U16-landstræner Per Holm har udtaget 38 spillere fra 19 forskellige klubber rundt omkring i landet. Talenterne er kun samlet en enkelt dag, men de får til gengæld travlt med både træning og tre interne træningskampe, som blandt andet ledes af Lyngbys A+-træner Søren Hermansen. Efter træningskampene og et hurtigt aftenmåltid vender spillerne igen hjem til deres klubber, hvor Bjerregaard allerede den efterfølgende weekend skal i aktion for Lyngbys U17-mandskab.