De Kongeblå kommer på en svær opgave torsdag aften mod Vendsyssel

Foto: fodboldbilleder.dk

Vaskeægte topopgør venter i Hjørring

Der er lagt op til et spændende topopgør på Hjørring Stadion, når De Kongeblå i morgen aften besøger de nærmeste forfølgere til førstepladsen, Vendsyssel FF.

De Kongeblås forårssæson blev søndag eftermiddag skudt i gang med en 1-1-deler mod Skive hjemme på Lyngby Stadion, og i morgen aften gælder det så den første af seks udebanekampe fordelt henover foråret. Modstanderen er Vendsyssel FF, som indtager Bet25 Ligaens andenplads med seks point op til Lyngby-vikingerne, og der venter således et vaskeægte topopgør på Hjørring Stadion.

Morgendagens kamp bliver Vendsyssels tredje i ligaregi i dette forår, og ligesom De Kongeblå er nordjyderne heller ikke kommet optimalt fra start. Faktisk har de åbnet forårssæsonen med to nederlag, først på 1-0 til HB Køge og sidenhen på 3-1 til FC Roskilde, og tæller man efterårets ligakampe med, har Ove Christensens tropper faktisk ikke vundet i de seneste fire forsøg.

Vendsyssel-cheftræneren kan imidlertid glæde sig over, at morgendagens opgør spilles på Hjørring Stadion, for her føler nordjyderne sig åbenlyst godt tilpas. Godt nok kan de ikke prale af en lige så suveræn hjemmebanebanestatistik som De Kongeblå, men de kan bryste sig af seks sejre, tre uafgjorte og kun et enkelt nederlag på eget græs i denne sæsons Bet25 Liga.

Udover den gode hjemmebaneform kan Vendsyssel-lejren desuden glæde sig over, at de besejrede De Kongeblå, sidst de to mandskaber krydsede klinger. Det opgør fandt sted i 4. spillerunde i august måned, hvor nordjyderne sejrede 2-1, og faktisk skal man helt tilbage til starten af sæsonen 2014/15 for at finde seneste Lyngby-sejr på Hjørring Stadion.

Statistikkerne taler altså ikke ligefrem til Lyngby-lejrens fordel, og cheftræner David Nielsen beretter da også om stor respekt for Vendsyssel, som han tror, tager en af billetterne til Superligaen til sommer. En af de andre billetter forventer cheftræneren selvfølgelig, at De Kongeblå tager, og med en sejr i morgen aften er den målsætning et stort skridt tættere på at blive til virkelighed.

Heldigvis for det kan David Nielsen og resten af Lyngby-lejren glæde sig over en stort set skadesfri trup til morgendagens topopgør. Trænerteamet har i det store hele givet genvalg til truppen fra sidste weekend idet man kun finder en enkelt ændring i den 18-mands store trup. Her glider Mads Nordam ind for Bror Blume.

Morgendagens topopgør fløjtes i gang klokken 18.00 af kampens dommer, Morten Krogh, og som sædvanlig liveopdateres der fra opgøret via Lyngby Boldklubs Twitter-profil. Kampen transmitteres ligeledes på Tv3 Sport 1.
Lyngbys trup mod Vendsyssel:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 21. Mikkel Rygaard, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 30. Lars Brøgger.