David Nielsen forventer en svær kamp mod oprykningsparate Vendsyssel

foto: fodboldbilleder.dk
DN: Vendsyssel har holdet til oprykning

Cheftræner David Nielsen forventer naturligt en svær torsdagskamp mod Vendsyssel, som David Nielsen regner som ligeså store oprykningsfavoritter som Lyngby.

På torsdag drager De Kongeblå på forårets længste udebanetur, når Lyngby-holdet sætter sig i bussen og kører mod Vendsyssel. Her venter en vaskeægte topkamp mellem de to mest oplagte bud på Superliga-klubber efter sommerferien. Aktuelt er De Kongeblå og Vendsyssel duksene i ligaen, og spørger man David Nielsen så er det også oplagt at de to klubber tager 2 af de 3 billetter til Superligaen:

”Vi har jo aldrig underspillet vores egen målsætning, men derudover tror jeg på at Vendsyssel tager en billet. De har de rigtige spillere og de har en rutineret træner i spidsen. Det virker oplagt for mig” fortæller David Nielsen, der især lægger vægt på at Vendsyssel-træner Ove Christensen råder over en bundrutineret trup med mange Superligakampe:

”For en klub, der aldrig har været i Superligaen, der betyder det selvfølgelig enormt meget at man råder over mange spillere, som har prøvet livet på første klasse. Det er spillere som Jesper Christiansen, Chris Sørensen, Jens-Kristian Sørensen og Martin Bergvold som man gerne vil have i en klub som Vendsyssel i et forår som det her. De ved hvad et handler om, de kender presset og det giver selvfølgelig Vendsyssel de bedste forudsætninger for at rykke op” lyder det fra David Nielsen.

Selvom Lyngby-cheftræneren ikke er bleg for at tale Vendsyssel op, så er han fortrøstningsfuld i forhold til egne chancer på den svære udebane i Hjørring – også selvom Lyngby ikke fik fuldt pointmæssigt udbytte af premieren mod Skive.

”9 ud af 10 gange vinder vi sådan en kamp, som vi spillede i søndags. Og jeg kan læse mig til at Ove Christensen har følt det på samme måde i Roskilde, hvor Vendsyssel heller ikke vandt. Torsdag venter en helt anden opgave, og det bliver naturligvis en rigtig svær kamp på begge sider af midterlinjen. Begge hold vil på tavlen og alle er klar til at gå hele vejen for at vinde i en topkamp som den her” siger David Nielsen.

Vendsyssel er startet foråret med at tabe 0-1 til HB Køge og 1-3 til Roskilde. Begge disse kampe var på udebane, hvor Vendsyssel generelt har haft en mere moderat pointhøst. Hjemme i Hjørring er holdet noteret for seks sejre, tre uafgjorte og blot et enkelt nederlag i sæsonen hidtil.

Der er kick-off torsdag aften klokken 18.00 og du kan følge kampen live i tekst på Twitter, i billeder på Snapchat og på tv hos Tv3 Sport 1.