U17 og U19 gæster FCK i to opgør med revanche på spil

Foto: fodboldbilleder.dk

Endnu en dobbeltkamp venter talenterne
U17 og U19 møder FCK’s talenter i et dobbeltopgør på Frederiksberg, hvor der er revanche på spil i begge tilfælde
For anden weekend i træk skal U17- og U19-talenterne i morgen eftermiddag ud i et dobbeltopgør, når turen går til Frederiksberg, hvor FCK byder op til dans. For U17-holdets vedkommende er det ikke mere end to uger siden, de sidst krydsede klinger med hovedstadsholdet, mens vi skal helt tilbage til sæsonpremieren i august for at finde U19-holdenes seneste møde.
U17 på svær revancheopgave
U17-talenterne mødte som sagt FCK’s ditto så sent som for to uger siden, da de i en udsat kamp fra efteråret led et 0-2-nederlag mod rækkens suveræne tophold. Morgendagens værter fører U17 Ligaen med seks point ned til FC Nordsjælland på andenpladsen, som endda har spillet en kamp mere, og FCK’erne er oven i købet stadig ubesejrede efter 14 ligakampe, hvor det undervejs kun er blevet til to pointtab. Lidt længere nede i tabellen på en mere end godkendt sjetteplads finder man De Kongeblå, som står noteret for 21 point i 14 kampe og naturligt nok må påtage sig underdog-rollen til morgendagens opgør.
De kan i stedet glæde sig over, at de egentlig har spillet udmærket op med FCK-mandskabet de seneste sæsoner, hvor det er lykkedes at vinde fire af de seneste ti opgør. Om det gør nogen forskel i morgen, må tiden vise, men det kan måske få betydning, at værterne har fire spillere af sted med U16-landsholdet, mens De Kongeblå kun har Oliver Bjerregaard på landsholdstjeneste, da Rasmus Beyer måtte trække sig med en skade. Ikke desto mindre råder hjemmeholdet stadig over en særdeles slagkraftig trup, og Lyngby-spillerne skal derfor spille op til deres bedste, hvis de skal tage revanche for det nylige 0-2-nederlag.
U19 kan fortsætte opturen
På U19-siden er der en noget anderledes situation på dagsordenen, for her er det FCK’erne, der søger revanche for et 0-2-nederlag. Det fandt sted i sæsonpremieren tilbage i august måned, hvor De Kongeblå i bagende solskin sikrede sig en flot sejr på scoringer af Lorent Callaku og Oliver Kjærgaard, mens Jonas Elkjær nappede et straffespark. Den sejr blev efterfulgt af en resultatmæssigt mindre god periode, men på en udmærket slutspurt, en næsten fejlfri opstart og en 3-1-sejr over OB i forårspremieren er Lyngby-spillerne tilbage på sporet – et momentum, der skal forsøges bevaret i morgendagens kamp.
Det bliver imidlertid ikke nogen nem opgave, for ligesom De Kongeblå startede FCK-talenterne også foråret med en sejr, da de sidste weekend vandt hele 4-0 i Esbjerg. Derudover har de to mandskabers tidligere opgør generelt været ret lige med fire uafgjorte og tre sejre til hvert hold i de seneste ti kampe. Med sidste weekends sejr over OB overhalede De Kongeblå netop fynboerne og avancerede dermed til niendepladsen, hvor de står noteret for 11 point i 12 kampe, mens FCK befinder sig fire pladser og ti point længere fremme. Det forspring skal gerne mindskes til syv point, så lad os håbe, at U19-talenterne kan gentage kunststykket fra sæsonpremieren, når de i morgen gæster hovedstadsklubben.
U17-talenternes kamp fløjtes i gang klokken 13.30 lørdag eftermiddag, mens U19-holdene går i aktion kort efter, nærmere bestemt klokken 15.45.