Frederik Gytkjær melder om høj energi og lyst til at komme igang

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby-truppen glæder sig til forårspremieren
Lyngby-truppen glæder sig voldsomt til at komme i gang med forårets kampe. Det fortæller Frederik Gytkjær, der forventer, at fysikken bliver afgørende i de første kampe i foråret.

Ventetiden er forbi, og vi er i gang med en kampuge, der slutter af med et brag, når De Kongeblå spiller den første betydende kamp i 2016. Modstanderen er Skive IK, der gæster Lyngby Stadion på søndag – og det er en kamp, man har set frem til i lang tid hos De Kongeblå, hvor der i truppen er masser af energi og lyst til at komme i gang, fortæller Frederik Gytkjær:

”Stemningen er rigtig høj. Vi har glædet os hele opstarten til at komme i gang med at spille om point. Hele truppen ser frem til på søndag, og vi vil rigtigt gerne ud og spille nu,” lyder det fra Gytkjær.

Mens det for Lyngby er sæsonens første opgør, har søndagens gæster fra Skive allerede været i aktion to gange, først i DBU Pokalen mod Brøndby og senest i weekenden mod Helsingør. Frederik Gytkjær tror dog ikke, at det får nævneværdig betydning for skibonitternes indgang til kampen mod De Kongeblå – til gengæld skal Lyngby-spillerne være bevidste om, hvad der venter:

”Hele holdet, fansene og alle omkring klubben skal være bevidste om, at de første par kampe måske nok ikke bliver de kønneste. Vi skal være klar til slåskamp. Banerne er tunge, og der er måske ikke de bedste forudsætninger for at spille bolden langs jorden. Så vi skal være mentalt klar på, at det bliver fysisk og rigtig hårdt, og at vi skal vinde med nogle andre midler, end dem vi måske normalt bliver forbundet med,” fortæller Frederik Gytkjær, der mener, at alle forudsætninger for at præstere i foråret er til stede:

”Jeg synes, hele truppen er i fin stand. Vi er i god form og har haft en masse gode træningskampe. Jeg føler, vi er, hvor vi skal være,” lyder det fra Gytkjær.

Personligt håber offensivspilleren på endnu en god halvsæson. På trods af enkelte skadesafbræk bød efteråret på gode Gytkjær-præstationer og fem mål i ti kampe. Lyngbys nummer 26 håber, det fortsætter i foråret, hvor ledestjernen er Superligaoprykning, men hvor Gytkjær også vil holde fokus på at holde sig væk fra skadeslisten:

”Jeg har været inde i en rigtig god opstart, synes jeg selv. Jeg er fit, føler mig stærk og har stort set holdt mig skadesfri hele opstarten. Så udover at vi selvfølgelig skal rykke op, så er mit mål for foråret at holde mig skadesfri, så jeg kan bidrage med så meget som muligt til holdet,” lyder det fra offensivspilleren.

Frederik Gytkjær spiller, såfremt han kommer i aktion, sin kamp nummer 80 for Lyngby Boldklub på søndag. Køb din billet til kampen ved at klikke her!