Talenterne tabte 6-0 til en flok effektive fynboere

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 fik stryg af OB

U17 havde lørdag eftermiddag en af de dage, hvor det meste går modstanderens vej, hvilket resulterede i et 0-6-nederlag til OB

Sidste weekend led Lyngbys U17-hold et 0-2-nederlag i forårspræmieren mod FCK, og det skulle lørdag eftermiddag revancheres på hjemmebane mod OB. De Kongeblå har traditionelt haft det svært mod fynboerne, og med en pæn del skader og karantæner forud for opgøret, så det ikke ligefrem opløftende ud.

Det startede ellers lovende, for allerede i kampens første minut kom Nicholas Oguma alene igennem med OB’s keeper, som dog fik afværget angriberens forsøg. Få minutter efter rørte gæsterne så for første gang på sig i den anden ende, da et indlæg tæt under mål blev pandet ind bag en chanceløs Oskar Snorre, og dermed var fynboerne foran 1-0. Blot fem minutter senere fik de så en ny stor chance, og selvom Snorre denne gang fik blokeret forsøget, endte hans redning uheldigvis med at ramme tilbage på OB-spilleren og derefter trille i mål.

Bagud 2-0 efter ti minutters spil var det naturligvis op ad bakke for Lyngby-holdet, som ellers viste fine takter og også spillede sig frem til et par udmærkede muligheder. Desværre var gæsterne bare skarpere, når de fik chancen, og det blev tydeliggjort af Elias Lamnaouar, da han midtvejs i halvlegen afsluttede et par fine træk med en flot afslutning, som gik i kassen til en 3-0-føring. Kort efter havde Oliver Bjerregaard en pæn chance, men igen hev OB-keeperen en flot redning frem på det ellers gode forsøg.

Mod slutningen af halvlegen blev ondt værre for De Kongeblå, og samtidig blev det også her tydeligt, at det var en af de dage, hvor alt gik OB-mandskabets vej. Først udbyggede Elias Lamnaouar føringen til 4-0 på et vanvittigt frisparksmål fra 35 meter, og kort før pausen indtraf så en næsten tragikomisk episode, da en tilbagelægning tog et uventet hop på kunstgræsunderlaget, hvorfor Oskar Snorre sparkede næsten helt forbi bolden, som trillede videre ind i det tomme mål. Dermed var stillingen 5-0 ved pausen, og anden halvleg handlede derfor mest om damage control fra Lyngbys side.

Den plan blev sværere at gennemføre forholdsvis hurtigt i anden halvleg, for her bragte OB sig foran 6-0 på et Lyngby-selvmål. Efterfølgende fik De Kongeblå bedre fat, og efterhånden som halvlegen skred frem, gjorde Lyngby-mandskabet flere og flere tilnærmelser til gæsternes mål, hvilket blandt andet resulterede i et straffespark. Det tog Waldemar Clem sig af, men med tanke på kampens forløb ville det ikke overraskende, hvis OB’s målmand nappede forsøget fra de 11 meter, og det var også lige præcis, hvad der skete.

Lyngby-spillerne fortsatte imidlertid ufortrødent med at spille sig frem til chancer, og mens OB kun havde et enkelt farligt forsøg den sidste halve time af opgøret, havde De Kongeblå flere halve og hele chancer, hvor den sidste skarphed dog ofte manglede. Der blev derfor ikke scoret yderligere, og dermed endte det 6-0 til fynboerne, som på dagen bare var det skarpeste hold. Nederlaget ændrer ikke noget i stillingen for U17, der stadig befinder sig på rækkens sjetteplads med 21 point for 14 kampe.