De to Lyngby-talenter har igen fundet vej til det danske U18-landshold

Foto: fodboldbilleder.dk

Kjærgaard og Curovic udtaget til U18-landsholdet

Lyngby-talenterne Oliver Kjærgaard og Adnan Curovic er udtaget til det danske U18-landsholds venskabskampe mod Ungarn i midten af marts måned

Om lidt mere end to uger spiller det danske U18-landshold sine første kampe i det nye år, og det bliver sandsynligvis med deltagelse fra Oliver Kjærgaard og Adnan Curovic. De to Lyngby-talenter, der begge spiller på klubbens U19-hold, er i hvert fald en del af landstræner Per Holms 18-mandstrup, som skal møde Ungarn på udebane i to venskabskampe den 15. og 17. marts.

Adnan Curovic er en rutineret herre i landsholdssammenhæng, og forsvarsspilleren står i skrivende stund noteret for hele 20 officielle U-landskampe fordelt mellem U16-, U17- og U18-landsholdet. Derudover var han i sidste måned på en kort afstikker hos de lidt ældre talenter, da han deltog i U19-landsholdets træningslejr i Tyrkiet, hvor det også blev til en enkelt optræden i en uofficiel træningskamp.

Oliver Kjærgaard står indtil videre noteret for to kampe i rødt og hvidt med en enkelt scoring til følge, som fandt sted tilbage i september måned, da han startede inde i to venskabskampe mod Schweiz. Begge opgør endte desværre med et nederlag, men midtbanespilleren fik med sine præstationer dér og for Lyngbys U19-hold, hvor han i øvrigt er anfører, altså overbevist landstrænerteamet om endnu en udtagelse.

De to venskabskampe mod Ungarn spilles på et fodboldcenter i Telki i Budapest, hvor det danske U18-landshold desuden er indlogeret under hele opholdet fra 14.-18. marts. Resten af foråret byder på en træningssamling i Tilst i midten af april og endnu to venskabskampe, denne gang mod Montenegro, den 10. og 12. maj.