U17-talenternes træningslejr var en stor succes

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 gjorde rent bord i Tyrkiet

U17-talenterne er netop hjemvendt fra deres træningslejr i Tyrkiet, som bød på to sejre og rig mulighed for alternative fokuspunkter

Sammen med U19-holdet har klubbens U17-talenter netop været på en ugelang træningslejr i Tyrkiet, som bød på to kampe, masser af træning samt mulighed for at gå i dybden med nogle taktiske aspekter inden turneringsstart på lørdag.

De talentfulde U17-spillere fik på ingen måde lov til at hvile på laurbærrene, for allerede to dage efter ankomst til Belek var det blevet tid til turens første kamp. Modstanderen var det lokale hold Konyaalti, som blev besejret 2-1 på to Rasmus Beyer-scoringer i en højintens og til tider hektisk affære, hvor De Kongeblå kunne og burde have vundet større.

Næste modstander var Grasshoppers U17-mandskab, og denne gang var sejren noget mere overbevisende. Soufian Dhaflaoui, Oliver Bjerregaard og Esben Wolf sørgede med deres scoringer for en sikker 3-0-sejr, og dermed gjorde U17-talenterne rent bord i deres to kampe. Trænerstaben kunne godt have tænkt sig at spille én kamp til, men de måtte i stedet fokusere på flere hårde træningspas og arbejde med detaljerne.

"Vi har haft stort fokus på at træne nogle af de ting, som vi på grund af vejret ikke kan herhjemme i øjeblikket, heriblandt eksempelvis forsvarsspil og standardsituationer. Vi var desuden flere trænere og havde mere baneplads end normalt, hvilket tillod mere individuel træning i små grupper. På den måde er træningslejren meget værdifuld,” siger U17-assistentræner Jonathan Hartmann.

En træningslejr er naturligvis ikke udelukkende træning og kamp, og der er således også tid til andre aktiviteter. Noget af den tid brugte spillerne blandt andet på en FIFA-turnering, mens der i den mere seriøse afdeling også var planlagt tid til refleksion over kampe og fodboldtilværelsen generelt.

"At være samlet i så lang tid giver os nogle gode muligheder for ikke kun at spille fodbold, men også snakke fodbold. Vi har eksempelvis haft individuelle spillersamtaler med hele truppen, og efter Konyaalti-kampen skulle spillerne i små grupper lave videoklip af kampen og analysere på holdets præstation," siger Jonathan Hartmann og fortsætter:

”Vi glæder os sindssygt meget til at komme i kamp på lørdag. Opstarten skulle ikke bruges på at lave en masse ting om, men snarere på at finjustere og rette et par ting til både med og uden bold. Træningslejren har derfor været den sidste ingrediens i en god cocktail. Det bliver rigtig spændende at få de ting matchet mod så stærke modstandere som FCK og OB i de første kampe,” slutter U17-assistenten.

U17 har allerede turneringsstart på lørdag klokken 13.30 hjemme mod FCK, mens de ugen efter tager imod OB kort tid efter U19-holdets forårspremiere.