Førerholdet FCK kigger forbi Lyngby Stadion i forårspremieren

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 starter foråret med topbrag

U17-holdet bliver bogstaveligt talt smidt for løverne, når ligaduksene FC København i eftermiddag gæster Lyngby Stadion i U17 Ligaens forårspremiere

Efter seks træningskampe, en træningslejr i Tyrkiet og utallige vinterkolde træningspas står U17-holdets forårssæson endelig for døren. Måneders forberedelse kulminerer i eftermiddag, når FC København gæster Lyngby Stadion i en udsat kamp fra efteråret, som samtidig er den første U17-ligakamp i indeværende år.

Der venter De Kongeblå en svær opgave mod dagens gæster, som suverænt overvintrer på ligaens førsteplads med hele 32 point for 12 kampe. Kun Randers Freja og AaB har indtil nu formået at tage point fra førerholdet med to 1-1-delere, og med en samlet målscore på 34-8 tyder det da heller ikke på, at FCK’erne kommer til at give meget væk i årets første turneringskamp.

De kongeblå U17-talenter viste dog i efteråret, at de bestemt også er et hold, man kan regne med, og i særdeleshed på målscoringsfronten kan de spille lige op med Løverne. Med 30 mål i 12 kampe og en generelt velsmurt offensiv er det faktisk kun FC Nordsjælland og netop FCK, der indtil videre i sæsonen har scoret flere mål end De Kongeblå. De mange mål har helt fortjent medvirket til en flot femteplads i U17 Ligaen, endda med samme pointtal som FC Midtjylland på tredjepladsen, som oven i købet står noteret for en kamp mere.

Kigger man på de to klubbers indbyrdes opgør, er der yderligere opmuntring at hente for De Kongeblå, som i de seneste ti møder har hentet fem sejre og en uafgjort, mens FCK har vundet fire gange. Lyngby-spillerne bør desuden møde op med stor selvtillid ovenpå en resultatmæssig flot opstart, der har budt på fem sejre af seks mulige. Kun i årets allerførste træningskamp mod AB’s U17-mandskab måtte talenterne se et 1-2-nederlag i øjnene, mens det den seneste måneds tid er blevet til lutter sejre.

Om U17-mandskabet kan følge op på det flotte efterår og den imponerende opstart, får vi svar på i dag klokken 13.30 på Lyngby Stadions kunstgræsbane.