Gytkjær og Blicher var hovedmændene bag Roskilde-afklapsning

Foto: fodboldbilleder.dk

Roskilde blev udspillet i storsejr
Lyngby sejrede her til eftermiddag 6-2 over Roskilde i en kamp, der bød på comeback og scoring af Jesper Blicher, mens Frederik Gytkjær noterede sig for et hattrick
De Kongeblå skulle her til eftermiddag fortsætte de positive takter efter sidste weekends 2-1-sejr over Trelleborg, og det skulle gå ud over ligakonkurrenterne FC Roskilde, der også stillede til start med en frisk sejr i bagagen. På grund af skader til både Jeppe Kjær og Lars Brøgger havde trænerteamet valgt Frederik Gytkjær som enlig angriber fra kampens start, og det skulle hurtigt vise sig at være en god disposition.
Allerede efter fem minutters spil sendte Lasse Fosgaard nemlig Gytkjær i dybden, og med et fint indlæg fandt offensivspilleren Jesper Blicher bagerst i feltet, som gjorde det til 1-0 i sin comeback-kamp efter en længerevarende skade. Derefter stjal Gytkjær showet, først ved at bringe De Kongeblå på 2-0 efter kombinationer med Blicher og Mikkel Rygaard, og ikke længe efter udbyggede han føringen, da Rygaard uselvisk spillede ham fri foran mål.
3-0 og et Lyngby-mandskab i fuld kontrol var altså status efter en halv time, men så dummede De Kongeblå sig, da Michael Lumb begik straffe på Mikkel Nøhr Christensen, efter den lille Roskilde-tekniker kom lidt for nemt igennem. Den tidligere Lyngby-spiller, Bajram Fetai, var stensikker fra pletten, og så var stillingen 3-1. Kort før pausen kom modsvaret dog, da Gytkjær på oplæg fra Lasse Fosgaard kunne krone en fornem første halvleg med et hattrick, og dermed var stillingen 4-1 ved pausen.
Fra anden halvlegs start blev en stor del af startelleveren som vanligt udskiftet, og om det var derfor, at Roskilde pludselig overtog initiativet, skal forblive usagt, men i hvert fald fulgte omkring 20 minutters tid, hvor gæsterne sad på spillet. Det udnyttede de til at reducere til 4-2 ved Mikkel Nøhr Christensen, og havde det ikke været for et par fremragende redninger af Andreas Larsen i Lyngby-buret, kunne holdet fra domkirkebyen nemt være blevet lukket ind i kampen.
De Kongeblå fik dog efterhånden samlet sig, og mod slutningen viste de klassen ved endegyldigt at slukke det sidste Roskilde-håb. Først misbrugte Mads Kaalund en lidt tilfældig friløber, og få minutter før kampen gik ind i tillægstiden, kanonerede Dennis Sørensen 5-2-scoringen i kassen på en flot venstrefodsafslutning, som gik ind via overlæggeren. Kort efter satte Fosgaard trumf på og udbyggede til tenniscifre på en afrettet afslutning, og dermed kunne Lyngby-spillerne fejre en storsejr på 6-2 i årets femte træningskamp.
Match Facts:

Lyngby BK – FC Roskilde 6-2 (4-1)
1-0 Jesper Blicher (5), 2-0 Frederik Gytkjær (20), 3-0 Frederik Gytkjær (28), 3-1 Bajram Fetai (31, straffespark), 4-1 Frederik Gytkjær (44), 4-2 Mikkel Nøhr Christensen (61), 5-2 Dennis Sørensen (88), 6-2 Lasse Fosgaard (90)

Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK) – 9. Lasse Fosgaard, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 3. Michael Lumb – 7. Jesper Christjansen, 14. Philip Rasmussen – 11. Danilo Arrieta, 21. Mikkel Rygaard, 29. Jesper Blicher – 26. Frederik Gytkjær

Indskiftet:
2. Thomas Guldborg Christensen, 6. Mads Gabel, 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 22. Bror Blume, 25. Daniel Jensen, 27. Mads Kaalund