Ligakonkurrenterne kommer på besøg til årets femte test

Foto: fodboldbilleder.dk

FC Roskilde er næste udfordring
Næste træningsmodstander er ligakonkurrenterne FC Roskilde, der kigger forbi Lyngby Stadion til årets femte træningskamp
Om lidt mere end en uges tid tager Lyngby-truppen på træningslejr i Tyrkiet, men inden turen går sydpå, skal årets femte træningskamp først afvikles. Modstanderen i den kamp er ligakonkurrenterne FC Roskilde, der inden længe lægger vejen forbi på Lyngby Stadion.
Dagens gæster er som sagt ikke nogen ukendt modstander, for så sent som i efteråret voldte midtsjællænderne problemer for De Kongeblå i Bet25 Ligaen, hvor de overvintrer som nummer ni med 18 point for 19 kampe. Godt nok sejrede Lyngbys vikinger 3-1 på hjemmebane i det seneste opgør tilbage i oktober måned, men cirka en måned før den kamp var det klubben fra domkirkebyen, der kunne trække sig ud af et indbyrdes opgør med en 2-0-sejr i bagagen hjemme på Roskilde Idrætspark. I de seneste ti møder de to klubber imellem har håneretten været fordelt omtrent lige sådan, for her har De Kongeblå sejret fem gange, Roskilde fire gange, mens en enkelt er endt uafgjort.
Roskilde er naturligvis også startet forberedelserne til forårssæsonen, hvor de indtil videre har været i aktion tre gange. De to første endte med nederlag til Superligaklubberne Brøndby, der vandt 2-1, og FC Nordsjælland, som overbevisende sejrede 4-0, mens den seneste træningskamp resulterede i en 3-2-sejr over 2. divisionsklubben B93. Dermed møder Roskilde-mandskabet, ligesom Lyngby-spillerne, op med fornyet selvtillid ovenpå en frisk sejr i bagagen, og da cheftræner Anders Theil råder over prominente, rutinerede navne som Jan Kristiansen, Jesper Bech og Mikkel Thygesen, må det bestemt forventes, at De Kongeblå får kamp til stregen.
Hos De Kongeblå må man desværre stadig se bort fra målræven Jeppe Kjær, mens en anden Jeppe, nemlig Brandrup, heller ikke er klar til at spille. Derudover sidder Lars Brøgger og Surprise også over til dagens kamp pga. skader, mens kongeblå supportere i stedet kan glæde sig over, at offensivspilleren Jesper Blicher, der ikke har spillet siden slutningen af sidste sæson, får comeback efter en drilsk skade. Thomas Sørensen er desuden kommet sig over sin baglårsskade og indgår dermed i dagens trup, mens hans forsvarskollega, Thomas Guldborg Christensen, også er at finde blandt de 20 udvalgte til sine potentielt første kampminutter i det nye år.

Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær, 27. Mads Kaalund, 29. Jesper Blicher
Opgøret fløjtes i gang klokken 12.30 på Lyngby Stadions kunstgræsbane.