Både U17 og U19 viste sig for stærke for Halmstad

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne sejrede sikkert i Halmstad

U17 og U19 var en tur i Halmstad i weekenden, og det kom der to sikre sejre ud af

Lyngby Boldklubs U17- og U19-årgange drager i næste uge mod varmere himmelstrøg på træningslejr i Tyrkiet, men i weekenden var de to mandskaber også på udflugt. Der var dog tale om en noget kortere og mindre eksotisk en af slagsen, for Lyngby-talenterne skulle blot et smut til Sverige for at møde Halmstads U17- og U19-hold i en dobbeltkamp.

U19 skulle først i aktion, og som cheftræner Thomas Lollike forudsagde før kampen, var De Kongeblå klart mest på bolden fra kampens start. Det har imidlertid også været tilfældet i de andre træningskampe, og specielt efter seneste nederlag til B1908 efterlyste U19-cheftræneren mere kynisme, således at det vanlige spilovertag bliver vekslet til mål.

Det budskab så de kongeblå talenter ud til at have forstået denne lørdag eftermiddag, for selvom Halmstad flere gange viste tænder, når Lyngby-spillerne sløsede, formåede de ikke at få bolden over målstregen, og så kunne Lorent Callaku, Kevin Tshiembe og Christian Akkerman med deres scoringer sikre en 3-0-sejr på svensk jord. Dermed har U19-talenterne vundet to ud af tre træningskampe i år, og det tegner altså godt til den kommende forårssæson.

Kort efter var så U17’s tur, og også her viste De Kongeblå sig for stærke for de svenske værter. Præcis som det var tilfældet for U19, sad U17 også på spillet i deres opgør, hvor de med god energi både med og uden bold fik presset hjemmeholdet til fejl. En af disse resulterede tidligt i en chance til Emilio Simonsen, som sikkert udplacerede Halmstad-keeperen og dermed viste, at målnæsen fra efteråret stadig er intakt.

Anden halvleg var lidt mere jævnbyrdig end første, men stadig oftest med De Kongeblå i boldbesiddelse, og med små ti minutter tilbage af opgøret afgjorde Soufian Dhaflaoui så kampen med sin 2-0-scoring fra kanten af feltet. Det blev også kampens resultat – på trods af flere store chancer til specielt Emilio Simonsen og Rasmus Beyer i anden halvleg – og dermed har U17-talenterne indtil videre vundet tre ud af fire træningskampe.

De to ældste talentårgange var dog ikke de eneste, der fik svensk modstand i sidste uge. Også U13, U14 og U15 skulle i aktion, hvor Helsingborgs ditto kom et smut forbi Lyngby Stadion. Her gik det mindre godt resultatmæssigt, end det var tilfældet for U17 og U19, for kun U14 formåede at besejre de svenske gæster med 2-0. U13 tabte derimod 4-1, mens U15 måtte se et 2-1-nederlag i øjnene.