Mikkel Rygaard og Lars Brøgger sørgede for årets første sejr

Foto: fodboldbilleder.dk

Trelleborg blev besejret på debutantscoring
Mikkel Rygaard og debutant Lars Brøgger Hansen sørgede for en 2-1-sejr over Trelleborgs FF i en chancerig affære
Efter to svære udebanekampe mod Superliga-modstandere var De Kongeblå her til eftermiddag sat i stævne hjemme på Lyngby Stadion mod Superettan-oprykkerne Trelleborgs FF. Mikkel Rygaard, der sidste uge fik anden halvleg mod FCK, havde fundet vej til startopstillingen, og lige foran ham var der også blevet plads til nyindkøbet Lars Brøgger Hansen, som kom til klubben i tirsdags på en fri transfer.
De to offensivspillere var dog ikke meget i fokus i kampens indledning, for det var gæsterne, som kom bedst ud af starthullerne. Knap ti minutter inde nedlagde Mads Nordam Trelleborg-anfører Salif Camara Jönsson, og på det efterfølgende frisparksindlæg headede den store angriber fornemt kuglen i kassen uden chance for Viktor Noring. Kort efter viste han igen sin farlighed, da han hamrede bolden i kassen på en friløber, men linjevogteren vinkede for offside, og scoringen blev derfor annulleret.
Så var De Kongeblå advaret, og den annullerede scoring lod til at virke som et wake up call for Lyngby-spillerne, som efterhånden fik bedre fat. Efter et kvarters spil sendte Mikkel Rygaard et indlæg ind mod Lars Brøgger, der i hård kamp med sin oppasser ikke fik ramt på bolden, som i stedet sneg sig ind bag Trelleborg-keeper Fredrik Persson. Dermed var der balance i regnskabet, men det burde være vekslet til en føring efter en halv time, da Mikkel Rygaard igen rørte på sig. Desværre headede kreatøren først forbi i helt fri position, og kort efter halvkiksede han sin afslutning, da han lidt tilfældigt pludselig var alene i feltet.
Den skarphed, som Rygaard ikke havde på sin hovedstødschance, viste Lars Brøgger i stedet, at han havde kort før pausefløjtet. På en omstilling fandt Danilo Arrieta Philip Rasmussen, der havde taget et hidsigt løb i dybden, og det udnyttede playmakeren til at finde en helt fri Lars Brøgger inde foran mål, som sikkert headede 2-1-føringen i kassen. En fornem start på Lyngby-karrieren for den store angriber, som flere gange i løbet af første halvleg viste prøver på sin styrke i feltet.
Fra anden halvlegs start blev han imidlertid erstattet af Frederik Gytkjær, som kom ind til sine første minutter i år, og ikke længe efter var han lige ved at komme på tavlen. Desværre fik Fredrik Persson i Trelleborg-buret blokeret, og på returen kunne Danilo Arrieta lige præcis ikke komme til. På trods af, at næsten hele startelleveren blev udskiftet i løbet af anden halvleg, sad De Kongeblå i den grad på spillet, men hverken Mikkel Rygaards fine langskud eller Dennis Sørensen afslutning efter en friløber resulterede i scoringer, hvorfor de svenske gæster var med i opgøret til det sidste.
Først var Bror Blume dog lige ved at lukke kampen, da han fint headede på mål efter et Mads Gabel-indlæg, men Fredrik Persson fik igen afværget, og så måtte hans målmandskollega i den anden ende, Viktor Noring, i stedet i aktion til allersidst i kampen. Her fik Trelleborg en sidste mulighed efter hjørnespark, men Noring fik vippet hovedstødsafslutningen over mål, og da det ikke blev til mere, kunne De Kongeblå fejre årets første sejr, som endda bød på første mål i Lyngby-trøjen til både Mikkel Rygaard og Lars Brøgger.
Match Facts:

Lyngby BK – Trelleborgs FF 2-1 (2-1)
0-1 Salif Camara Jönsson (8), 1-1 Mikkel Rygaard (14), 2-1 Lars Brøgger Hansen (45)

Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 9. Lasse Fosgaard, 4. Mathias Tauber (c), 12. Mads Nordam, 3. Michael Lumb – 7. Jesper Christjansen, 14. Philip Rasmussen – 11. Danilo Arrieta, 21. Mikkel Rygaard, 10. Surprise – 30. Lars Brøgger Hansen

Indskiftet:
6. Mads Gabel, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Adnan Curovic (U19), 19. Dennis Sørensen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 27. Mads Kaalund, 32. Gustav Marcussen (U19), 34. Lorent Callaku (U19).