U17 og U19 skal en tur til Sverige for at teste formen

Foto: fodboldbilleder.dk
Talenterne drager mod Halmstad
Lyngby Boldklubs U17- og U19-hold er i fuld gang med forberedelserne til forårssæsonen, og i morgen går turen så til Halmstad i et dobbeltopgør
Bolden ruller over det meste af landet i forberedelserne frem mod forårssæsonen, og det er naturligvis også tilfældet hos klubbens ældste talenthold, U17 og U19. Indtil videre er det blevet til tre kampe for de yngste og to for de ældste, og begge mandskaber har allerede smagt sejrens sødme.
De yngste talenter har udelukkende mødt ligesindede U17-hold, og første modstander var således AB’s talenter allerede den 16. januar. Her tabte De Kongeblå 2-1, men det nederlag blev hurtigt revancheret allerede ugen efter mod Helsingborg IF, hvor det blev til en 3-2-sejr. Dermed var sejrskontoen for 2016 åbnet, og der blev tilføjet yderligere kredit til den weekenden efter, da en blanding af de yngste spillere fra U17-holdet og de ældste fra U15-holdet sejrede 3-2 over Greve U17 og dermed sikrede årets anden sejr. Næste træningskamp for U17 er på udebane mod Halmstad i morgen klokken 15.00.
U19 var sat til at spille første træningskamp den 20. januar mod HIK U21, men den kamp blev aflyst pga. vejrforholdene, og derfor var første test tre dage senere mod Brønshøjs seniorhold fra 2. division. De unge talenter viste rygrad og sejrede 2-1 med lidt assistance fra et par spillere fra A-truppen, og ugen efter gjaldt det så endnu et seniormandskab, nemlig B1908, der til daglig også begår sig i 2. division. Her tabte U19-talenterne 2-0 efter 0-0 ved pausen, og selvom De Kongeblå spillede en god kamp, er U19-cheftræner Thomas Lollike ærgerlig over, at hans mandskab ikke formåede at vinde:
”Jeg synes, vi starter rigtig fint med god bevægelse i holdet, og hvor vi får sat spillet højt oppe på banen. Vi lægger et højt pres på dem, har flere store chancer og rammer endda også træværket to gange, men desværre får vi ikke scoret. Anden halvleg er mere lige, og så scorer de lidt ud af ingenting på en ripost efter et langskud, og til sidst lukker de så kampen på et langskud, da vi satser på at gå efter udligningen.”
”Jeg mener ikke, at deres scoringer tæller som reelle chancer, så vi holder dem egentlig fra chancer gennem det meste af kampen. Det er dog vigtigt at pointere, at vi ikke kan bruge det til meget, når vi taber på trods af stort overtag, for når vi har overtaget, skal vi udnytte det til at vinde, uanset om det er en træningskamp eller ej. Så det irriterer os, selvom præstationen var god,” siger Thomas Lollike.
U19 skal, ligesom U17, også en tur til Halmstad i morgen, og her kan Thomas Lollike glæde sig over, at hans ellers så skadesplagede trup lige nu er næsten fit for fight – kun den langtidsskadede Andreas Kofod-Hansen er således ikke klar til kamp. Den situation er U19-cheftræneren naturligvis fornøjet over, men han ser også frem til mødet med de svenske naboer, fordi der venter De Kongeblå en lidt atypisk opgave:
”Der venter os en anden opgave, end vi er vant til, når vi møder U19-hold. Halmstad griber tingene noget anderledes an end de danske hold, vi normalt møder i turneringen, så det bliver en udfordring for os. Vi mødte dem sidste år, hvor de havde et defensivt udgangspunkt og lod os have bolden, men hvor vi alligevel tabte, så denne gang skal vi vise, at vi kan få konverteret vores spilovertag til chancer, som selvfølgelig skal give mål, så vi ender med at vinde kampen,” slutter Thomas Lollike.
U19 har ud over kampen mod Halmstad kun en enkelt træningskamp tilbage på dansk jord inden turneringsstart, da de tager på træningslejr til Tyrkiet sammen med U17 i uge 7. U17 har derimod ingen træningskampe tilbage efter Halmstad, fordi de allerede starter turneringen med en udsat kamp mod FCK den 27. februar.