Det svenske Superettan-mandskab venter i årets fjerde test

Foto: fodboldbilleder.dk
De Kongeblå jagter første testsejr mod Trelleborg
Årets fjerde træningskamp løber af stablen i morgen på Lyngby Stadion, når Trelleborgs IF bliver budt op til dans
I morgen går det løs på ny, når De Kongeblå skal spille årets fjerde træningskamp på hjemmebane mod Trelleborgs FF. Efter tre kampe uden hverken sejr eller mål er Lyngby-spillerne opsatte på at bevise, at de kan gøre det bedre, end det har været tilfældet mod HIK, Esbjerg og FCK.
På forhånd tyder det da også på, at morgendagens kamp er en oplagt anledning til at sikre den første sejr i 2016. De Kongeblå må nemlig påtage sig favoritværdigheden mod de svenske gæster, der er oprykkere i Superettan, Sveriges næstbedste række. Oprykningen blev sikret i efteråret på suveræn vis, hvor Skåne-klubben endte på en komfortabel førsteplads med syv point ned til forfølgerne Örgryte. I 26 kampe blev det til 20 sejre og blot to nederlag, så det er sandsynligvis et selvtillidsfyldt og topmotiveret Trelleborg-mandskab, der i morgen kommer på besøg på Lyngby Stadion.
Som oprykker i Sveriges næstbedste række bugner Trelleborg-truppen ikke ligefrem med prominente navne, men cheftræner Patrick Winqvist råder dog alligevel over et par spillere, som måske lyder velkendte i nogles ører. Klubbens største profil er angriberen Marcus Pode, der netop er kommet til klubben i januar fra Örebro SK og desuden har en fortid som FC Nordsjælland-spiller fra sommeren 2007 til vinteren 2009. Derudover har midtbanespilleren Kristian Haynes været til prøvetræning i OB uden held tilbage i 2004, mens resten af det forholdsvis unge Trelleborg-mandskab sandsynligvis er ukendt for de fleste danske fodboldfans.
I Lyngby-truppen har man arbejdet med uvant høj intensitet og et stort niveau fysisk træning stort set siden man vendte tilbage fra juleferie. Det har undervejs også kostet et par mand en tur på lazarettet, men heldivis lysner det efterhånden på skadessituationen. I sidste uge fik Lasse Fosgaard eksempelvis sine første træningskampminutter denne vinter, Og imorgen er der på bænken gjort klar til Mads Gabel, der også er klar til aktion.
Ude netop nu er 6 mand med hver deres comebackudsigt. Daniel Jensen har problemer med læggen, mens Thomas Sørensen har problemer med baglåret. De er dog tilbage i træning i næste uge. Lidt længere udsigter er der desværre for 2 gange Jeppe – Jeppe Kjær, der døjer med lyskeproblemer, samt Jeppe Brandrup, der har knæproblemer. Blandt de – efterhånden – få, som stadig ikke har været i kamp denne vinter, finder man tilgengæld lyspunkter hos Jesper Blicher og Thomas Guldborg Christensen, der ligner mulige deltagere i næste weekends kamp mod FC Roskilde.
I første omgang gælder det dog Trelleborg! Morgendagens opgør fløjtes i gang klokken 12.30 på Lyngby Stadions kunstgræsbane.
Lyngbys trup mod Trelleborgs FF:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Adnan Curovic (U19), 19. Dennis Sørensen, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 27. Mads Kaalund, 30. Lars Brøgger Hansen, Gustav Marcussen (U19), Lorent Callaku (U19).