Midtbanespilleren er fri til at finde en ny klub

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby ophæver med Vito Hammershøy-Mistrati

Lyngby Boldklub har valgt at afbryde kontrakten med midtbanespilleren Vito Hammershøy-Mistrati halvandet år før udløb.

Vito Hammershøy-Mistrati er fra i dag – foreløbigt – fortid hos De Kongeblå. Midtbanespilleren med det fine overblik er blevet enige med Lyngby Boldklub om at ophæve kontrakten, så Mistrati kan søge spilletid andetsteds. Efter en god start hos De Kongeblå er den 23-årige spiller nemlig gledet ud på tribunen under David Nielsen, og derfor er det nu tid til at komme videre.

”Vito har ikke fået det antal spilleminutter han gerne ville, for vi har i trænerteamet kigget andre veje end hans i efteråret. Som 23-årig midtbanespiller har man behov for spilletid, og med kun seks kampe i efteråret så må vi erkende at det ikke bliver her hos os. Derfor skal Vito videre i sin karriere, og vi ønsker ham held og lykke i den videre færd” fortæller cheftræner David Nielsen.

Vito Hammershøy-Mistrati kom til Lyngby i sommeren 2014 efter en succesfuld prøvetræning hos De Kongeblå, og på sin blot anden officielle arbejdsdag nettede han i sin debutkamp mod AB. Siden blev det til 34 kampe og yderligere en enkelt scoring – et mål som de fleste har set, nemlig i DBU Pokalen mod AB i efteråret, hvor Vito tordnede den ind fra 35 meter.

Midtbanespilleren er nu fri til at finde sig en ny klub.