Angriberen tilbringer foråret i Superettan

foto: fodboldbilleder.dk.
Oke Akpoveta udlejes til IK Frej

Lyngby-angriberen Oke Akpoveta tilbringer foråret på leje hos den svenske klub IK Frej, der til dagligt spiller i den næstbedste svenske række.

Oke Akpoveta har i efteråret en andel på 3 mål i Lyngbys totale score på 38. Her stopper måljagten så også foreløbigt, idet Lyngby Boldklub, Oke Akpoveta og den svenske klub IK Frej i dag er blevet enige om, at angriberen skal tilbringe foråret hos Superettan-klubben nord for Stockholm.

”I evalueringen af efteråret er hverken vi eller Oke helt tilfredse med udbyttet. Oke savner faste spilleminutter, og det har han brug for i denne del af hans karriere. Derfor er vi enige om at give Oke chancen for at jagte kontinuerlig spilletid andetsteds, og her er IK Frej en glimrende mulighed. Vi ønsker Oke alt godt i fremtiden”rdquo; fortæller cheftræner David Nielsen.

Oke Akpoveta kom til Lyngby i sommer fra Brønshøj, som han i sæsonen 2014/2015 havde leveret solidt for. Angriberen spillede i efteråret 16 kampe for Lyngby, primært som indskifter. Det kastede i alt 4 scoringer af sig – 3 i ligaen og en enkelt i DBU Pokalen.

24-årige Akpoveta har kontraktudløb med Lyngby til sommer