Lyngby Boldklub har ophævet kontrakten med Jonathan ’Lålå’ Nielsen

Jonathan Lålå Nielsen forlader De Kongeblå

Lyngby Boldklub har ophævet kontrakten med Jonathan ’Lålå’ Nielsen efter et skadesplaget år hos De Kongeblå.

For et år siden hentede Lyngby nyt blod til angrebet i form af Jonathan ’Lålå’ Nielsen, der skiftede Hvidovre ud med De Kongeblå og fik en 2-årig aftale i bagagen. Forløbet har dog langt fra været som ønsket, og efter 12 skadesfyldte måneder er parterne enige om at gå hver til sit:

”Det har selvfølgelig været et uheldigt forløb i forhold til Jonathan, der heldigvis nu ser ud til at kunne vende tilbage til træningsbanen. Men Jonathan har behov for tid, tillid og spilminutter for at komme tilbage på sit gamle niveau, og det kan vi ikke tilbyde ham på nuværende tidspunkt. Derfor finder vi det rigtigst at ophæve aftalen, så Lålå kan komme videre i sin karriere – også efter transfervinduet er lukket” fortæller cheftræner David Nielsen, der roser angriberens kampånd i forhold til at vende tilbage:

”Lålå er en fighter, og vi har jo hver dag kunne se hvor hårdt han kæmper for at komme tilbage. Hans fighting spirit kan man ikke sætte spørgsmålstegn ved, og vi håber at Jonathan hurtigst muligt finder en klub, hvor han kan tage de sidste afgørende skridt. Vi ønsker ham al mulig held og lykke i fremtiden” fortæller David Nielsen.

Jonathan Nielsen selv ærgrer sig over, at det aldrig blev til det gennembrud, han selv og Lyngby forventede for et år siden. Angriberen ønsker Lyngby Boldklub held og lykke med jagten på Superligaen, alt imens 25-årige ”Lålå” selv vil fokusere på at finde kampformen:

”Begge parter lavet en aftale, man kan være glade for, så der er ikke det store drama i det. Jeg skal ud og finde et sted, hvor jeg kan komme tilbage i kampform og få lavet nogle mål. Min genoptræning går super godt, så nu vil jeg tilbage på det niveau, jeg havde før, og som gjorde, at Lyngby hentede mig i sin tid. Det er det, jeg fokuserer på nu, selvom det selvfølgelig er svært at sige præcist hvad der skal ske lige nu og her” fortæller Jonathan Nielsen.

Jonathan Nielsen nåede ikke et eneste spilleminut for De Kongeblå, men bidrog hos Hvidovre i 2013 og 2014 med 7 scoringer i 2. Division Øst og 10 scoringer i 1. Division. Angriberen har derudover en fortid som bomber hos Helsingør og AB.