De Kongeblå blev besejret 2-0 af FCK i årets tredje træningskamp

Foto: fodboldbilleder.dk
FCK viste sig for stærke i Parken

De Kongeblå tabte 2-0 til FCK i Telia Parken i årets tredje træningskamp, der bød på debut til nyindkøbet Mikkel Rygaard

Lyngby Boldklubs vikinger skulle her til eftermiddag i aktion for tredje gang i år, og få er nok uenige i, at dagens kamp var den hidtil sværeste test. Modstanderen var nemlig Superligaens førerhold, FC København, der tog imod De Kongeblå på en tung bane i Telia Parken.

Ikke overraskende lagde hjemmeholdet fra kampens start et tungt pres på Lyngby-mandskabet, der blev presset langt tilbage af et boldsikkert FCK-hold, som allerede efter fem minutters spil viste klassen. William Kvist fandt lidt tilfældigt Ludwig Augustinsson i venstre side, og den svenske back fik på fornem vis drejet et indlæg ind i hovedet på Andreas Cornelius, som bragte værterne foran 1-0 uden chance for Andreas Larsen i Lyngby-målet.

Efter føringsmålet sad FCK fortsat på spillet, men de helt store chancer udeblev i store dele af første halvleg. Christoffer Remmer fik dog en fin mulighed efter fine kombinationer fra hjemmeholdet, men Andreas Larsen klarede forsøget, og kort efter var det så De Kongeblås tur til at vise tænder. Danilo Arrieta sendte Oke Akpoveta af sted i dybden, men angriberen sendte lidt presset og fra en spids vinkel sin afslutning lige på Thomas Kaminski i FCK-buret.

En halvforkølet afslutning fra Bror Blume og en udmærket venstrebensafslutning fra Oke Akpoveta var eneste yderligere Lyngby-højdepunkter i første halvleg, der endte 1-0, efter De Kongeblå var kommet bedre med i slutningen af halvlegen.

Fra anden halvlegs start blev en stor del af startelleveren udskiftet, hvilket blandt andet betød kongeblå debut til Mikkel Rygaard, der skrev kontrakt med klubben i tirsdags. Han viste i glimt sit fine overblik og fornemme teknik og var blandt andet med til at sætte Oke Akpoveta op til en stor chance, men endnu en gang var angriberen desværre uskarp.

Efterhånden, som kampen skred frem, blev den i forvejen slidte bane sværere og sværere at spille på, og derfor havde begge hold da også problemer med at spille sig frem til chancer. Et kvarter før tid fik FCK imidlertid en gylden mulighed for at lukke kampen, da Thomas Delaney opsnappede bolden efter en opspilsfejl, men Andreas Larsen fik blokeret anførerens afslutning, og på returen hamrede Nicolai Jørgensen på forunderlig vis bolden forbi et halvtomt mål.

Løvernes 10’er fik dog taget revanche med små ti minutter tilbage af opgøret, da Mads Kaalund begik straffe på Thomas Delaney. Den mulighed udnyttede han køligt ved at sende Andreas Larsen den forkerte vej, og så var værterne foran 2-0. Mod slutningen var det lige ved at blive 3-0, men Nicolai Jørgensens frispark blev i samarbejde med stolpen afværget af Andreas Larsen, og dermed endte det 2-0 til FCK i en kamp, hvor der var klasseforskel, men hvor De Kongeblå bestemt også havde ære af opgøret.

Match Facts:

FC København – Lyngby BK 2-0 (1-0)
1-0 Andreas Cornelius (5), 2-0 Nicolai Jørgensen (82)

Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK) – 18. Adnan Curovic (U19), 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 17. Casper Højer Nielsen – 25. Daniel Jensen, 14. Philip Rasmussen – 22. Bror Blume, 11. Danilo Arrieta, 10. Surprise – 8. Oke Akpoveta

Indskiftet:
7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 12. Mads Nordam, 19. Dennis Sørensen, 27. Mads Kaalund, 34. Simon Sharif (U19), 32. Oliver Kjærgaard (U19) 41. Mikkel Rygaard