Superligaens førerhold byder op til dans i Telia Parken

Foto: fodboldbilleder.dk
FCK venter i ny svær test
Endnu en krævende opgave venter De Kongeblå, når de i morgen skal op mod FCK i Telia Parken i årets tredje træningskamp
En uafgjort og et nederlag. Det er status for De Kongeblå i år 2016, der har budt på en 0-0-deler med HIK og et spinkelt 1-0-nederlag til Superligaklubben Esbjerg. I morgen er der så mulighed for at tage årets første sejr, men det er ikke ligefrem nogen nem opgave, der venter Lyngby-spillerne, for morgendagens modstander er ingen ringere end FC København.
Superligaens duks har netop solgt Daniel Amartey til Leicester City, men der er nu stadig rigeligt med prominente navne i truppen, som Lyngby-spillerne bør holde øje med. Offensivt råder Ståle Solbakken over Superliga-profiler som Andreas Cornelius, Nicolai Jørgensen og Kasper Kusk, mens landsholdsspillerne Thomas Delaney og William Kvist også må forventes at være en del af truppen til opgøret.
En spiller, der med sikkerhed ikke er en del af FCK-truppen i morgen, er til gengæld landsholdskeeperen Stephan Andersen, der var uheldig i sidste weekends træning, hvor han pådrog sig et brud på anklen, som holder ham ude de næste tre måneder. I hans fravær kan der blive plads til Anderlecht-lejesvenden Thomas Kaminski eller nyerhvervelsen Robin Olsen, som netop er hentet på en lejeaftale i græske PAOK for resten af indeværende sæson. Der kan desuden også blive debut til den svenske landsholdsstopper Erik Johansson, der er kommet til fra belgiske Gent.
De to mandskaber var senest sat i stævne tilbage i december 2013, hvor FCK sejrede 2-1 på Lyngby Stadion i DBU Pokalens kvartfinale, og historisk set sidder de mangedobbelte danske mestre da også på håneretten. De har således vundet hele ni af de seneste ti indbyrdes opgør, mens det lykkedes De Kongeblå at få 1-1 i en træningskamp i sommeren 2013. Statistisk tyder det altså ikke på en Lyngby-sejr i morgen, men på trods af de manglende resultater i de første to træningskampe, har præstationerne været særdeles opløftende, og kan de positive takter fortsætte, er der bestemt noget at hente i morgendagens træningskamp.
I de første par kampe er der blevet spilletid til mange forskellige navne i Lyngby-truppen, og det system fortsætter også fredag. 22 mand tager turen indad Lyngbyvejen – heriblandt Lasse Fosgaard, der kan få sine første træningskampminutter. De Kongeblå må stadig se bort fra skadesramte TC og Jeppe Kjær, mens Frederik Gytkjær, Jeppe Brandrup og Michael Lumb sidder over denne fredag. Lyngby har i truppen til gengæld plads til Mikkel Rygaard, der kom til De Kongeblå i tirsdags, samt Adnan Curovic, Simon Sharif og Oliver Kjærgaard fra U19-holdet.
Kampen fløjtes i gang klokken 12.30 i Telia Parken, og af sikkerhedsmæssige årsager er den ikke åben for tilskuere.
Lyngbys trup mod FC København:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Adnan Curovic (U19), 19. Dennis Sørensen, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen 25. Daniel Jensen, 27. Mads Kaalund, Mikkel Rygaard, Simon Sharif (U19), Oliver Kjærgaard (U19)