Fire Lyngby-talenter var med U-landsholdene på træningslejr i Antalya

Foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby-talenter viste sig frem i Tyrkiet
Lyngby havde fire spillere med på U-landsholdenes træningslejr i Tyrkiet, der bød på flere succesoplevelser for de kongeblå talenter
Danmarks U16-, U17- og U19-landshold var i den forgangne uge på træningslejr i Antalya i Tyrkiet, og her var fire Lyngby-spillere en del af de tre hold. På U16-siden var Rasmus Beyer udtaget, mens Jens Odgaard og Oskar Snorre var med for U17-landsholdet og Adnan Curovic for U19-landsholdet. De tre hold skulle udover intensiv træning og samvær også spille et par træningskampe, og her var det U19, der først skulle i aktion.
Modstanderen var den tyrkiske klub Altinordus U20-hold, der fik 2-2 i en kamp, hvor U19-landsholdsdebutant Adnan Curovic var henvist til bænken. Lyngby-forsvarsspilleren var til gengæld med fra start tre dage senere mod FC Tobol fra Kasakhstan, der ikke fik et ben til jorden og derfor tabte 6-0 til de danske talenter på fire scoringer af Daniel Stückler og to af Mads Thychosen.
U17-talenterne var naturligvis også i aktion på træningslejren, men de slap desværre ikke lige så succesfuldt fra deres to kampe mod Irans U18-landshold. Første opgør endte med et 3-1-nederlag, hvor Oskar Snorre passede målet, mens Jens Odgaard kom på banen fra bænken undervejs i kampen. Det andet møde endte 0-0, og her så Oskar Snorre hele kampen fra bænken, mens Jens Odgaard var blandt de 11 startere.
Så gik det noget bedre for U16-landsholdet, der lagde fra land med en 2-1-sejr over Altinordu på scoringer af Nikolas Nartey og Noah Iversen. Næste opgave var Manisaspors U17-hold, der blev besejret hele 5-0, og her udmærkede Lyngbys Rasmus Beyer sig med to scoringer, som samtidig var midtbanespillerens første mål i landsholdstrøjen.
De tre U-landshold vendte søndag og mandag snuden hjemad efter en succesrig træningslejr, som set med kongeblå briller bød på masser af værdifuld erfaring til de unge talenter. Nu venter et væld af træningskampe med Lyngbys U17- og U19-hold som forberedelse til den forestående forårssæson.