Brønshøj blev besejret 2-1 i U19-holdets første test i år

Foto: fodboldbilleder.dk
U19 sejrede i første test
De Kongeblå U19-talenter sejrede lørdag 2-1 over Brønshøj i årets første træningskamp
Lyngbys ældste talentårgang, U19, spillede lørdag årets første træningskamp, da de sejrede 2-1 over 2. divisionsklubben Brønshøj. Talenterne skulle ellers allerede have været i aktion i onsdags mod HIK U21, men den kamp blev aflyst pga. sne, så første test blev altså et udebaneopgør mod Hvepsene.
De Kongeblå havde flere spillere afsted på landsholdstjeneste, så Vito Hammershøy-Mistrati, Bror Blume, Casper Højer og Mads Kaalund var trådt til fra A-truppen, og alle fire gjorde en fin figur i den halvleg, de hver især fik. Sidstnævnte udmærkede sig endda ved at score til 1-0 på et flot langskud i første halvleg, en føring, som Brønshøj udlignede i anden halvleg, inden Gustav Marcussen afgjorde løjerne med sin scoring omtrent ti minutter før slutfløjtet.
Generelt set var Lyngby-spillerne kampen igennem bedst på bolden, og til tider lykkedes det da også at stresse Brønshøj med et højt pres, som hjemmeholdet havde svært ved at finde et modsvar til. U19-cheftræner Thomas Lollike var naturligvis tilfreds med sejren, som ikke blev mindre tilfredsstillende af den noget usammenspillede trup:
”Træningen har den seneste uge været intensiv, og spillerne har været fokuserede, så det var godt at se, at vi også gik ud og præsterede derefter. Det havde vi naturligvis også en forventning om, men det var ikke desto mindre en rigtig fin første test, også med tanke på, at vi havde nogle spillere væk på landsholdstjeneste. Der var det fint at se, hvordan andre udfyldte deres roller,” siger Thomas Lollike.
U19-holdets næste træningskamp er på lørdag den 30. januar klokken 11.45 på udebane mod B1908.