Briten Stephen Foyston skal assistere trænersektoren

Lyngby Boldklub tilknytter performance-analytiker
Lyngby Boldklub har opgraderet den sportslige afdeling på den analytiske side. Det sker med tilknytningen af den britiske performance-analytiker Stephen Foyston.
Videoanalyse på individuelt niveau og holdniveau har altid været en stor del af arbejdet med fodbolden og spillerne i Lyngby Boldklub, og det vil det også være fremover. Det står lysende klart efter at De Kongeblå i dag kan offentliggøre, at man har tilknyttet den tidligere Watford og Tottenham-analytiker Stephen Foyston, der som ny performance-analytiker blandt andet skal komplementere Thomas Nørgaard og David Nielsen:
”Stephen skal i første omgang indgå i A-holdets trænerteam og derfra udvikle de værktøjer og metoder, som vi skal bruge i hele klubben. Vi udbygger og opgraderer dermed hele klubbens værktøjskasse, således at vi råder over de nyeste værktøjer og den bedste software. Det kan vi bruge i arbejdet med vores egne hold, modstanderne og ikke mindst det individuelle fokus hos spillerne” fortæller adm. direktør Dennis Poulsen.
Ud over tilknytningen af Stephen Foyston opgraderer Lyngby Boldklub også på den tekniske side med ny software. Det giver forbedrede analytiske muligheder for trænerteamet, der får de nyeste redskaber til rådighed. Det glæder naturligvis cheftræner David Nielsen:
”Vi vil gerne være helt fremme i skoene i arbejdet med holdet og spillerne, og her bliver video bare større og større. Så at vi bedre kan arbejde i detaljen og byde Stephen velkommen i trænergruppen er jeg rigtig godt tilfreds med” fortæller David Nielsen.
Stephen Foyston er uddannet hos det engelske fodboldforbund FA, har UEFAs B-trænerlicens og har i sin karriere haft træner- og analytiker-roller hos de engelske klubber Tottenham, Watford, Leyton Orient samt den australske A-league-klub Newcastle Jets.
Stephen Foyston tiltræder sit nye job som Performance-analytiker hos Lyngby Boldklub fra dags dato.