Første træningskamp spilles lørdag

foto: fodboldbilleder.dk
De Kongeblå møder HIK i årets første test
HIK kommer i morgen på besøg på Lyngby Stadion til årets første Lyngby-træningskamp
Juleferien er forbi, og det er igen blevet hverdag for de kongeblå vikinger. I sidste uge stod den på fysiske tests af spillerne, og i morgen får vi så at se, hvordan dagsformen er. Her skal De Kongeblå nemlig i kamp for første gang i år i en træningskamp mod 2. divisionsklubben HIK, der bydes op til dans klokken 12.30 på Lyngby Stadions kunstgræsbane.
Selvom HIK befinder sig en hel række under De Kongeblå, er det bestemt ikke et hold, der skal undervurderes. Naboklubben var nemlig suveræne i efterårets KanalSport Division Pulje 1, hvor de sluttede på førstepladsen med 30 point for 14 kampe og hele syv point ned til de nærmeste forfølgere fra Hvidovre. Den præstation har sikret en plads i forårets oprykningsspil til Bet25 Ligaen, og man må derfor forvente et toptændt HIK-mandskab i morgen eftermiddag på Lyngby Stadion.
En stor del af æren for det flotte efterår skal uden tvivl tilskrives angriberen Nick Christensen, der havde sidste fod på hele 18 af Hellerup-klubbens 26 mål, hvilket fortjent kastede hæderen som årets spiller i KanalSport Divisionen af sig. Morgendagens opgør byder imidlertid også på et gensyn med flere tidligere Lyngby-spillere, deriblandt venstre backen Mathias Mejer Knudsen, der i sommer fik ophævet sin kontrakt med De Kongeblå. Derudover er de tidligere Lyngby-ungdomsspillere Stelian Trasborg, Alexander Green og Patrick Timo Jørgensen også på kontrakt i HIK.
Hos De Kongeblå forventes det, at stort set alle kommer i aktion. Der bliver derfor rig mulighed for at få et tidligt billede af hver enkelt spillers nuværende niveau, når den første Lyngby-kamp i år 2016 fløjtes i gang.

Truppen mod HIK:
1. Viktor Noring, 16. Andreas Larsen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Adnan Curovic (U19), 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær, 27. Mads Kaalund, Simon Wæver (U19)