U17-holdets midtbanespiller udtaget til træningslejr

foto: fodboldbilleder.dk.
Beyer udtaget til U16-landsholdet

Lyngby-talentet Rasmus Beyer er en del af truppen til U16-landsholdets træningslejr i Tyrkiet i slutningen af januar.

Selvom det er juleferie i Fodbolddanmark, arbejdes der stadig uden for kridtstregerne på at forberede 2016 på både klub- og landsholdsplan. Eksempelvis er det blevet besluttet, at U16-landsholdet skal på træningslejr i Antalya i Tyrkiet fra den 19.-25. januar, og i den anledning har landstræner Per Holm udtaget Lyngbys Rasmus Beyer.

Den 15-årige midtbanespiller er til daglig en del af De Kongeblås U17-hold, der i efteråret har haft stor succes i U17 Ligaen, hvor man overvintrer på en femteplads. Rasmus Beyer har, på trods af sin status som førsteårsjunior, været en stor del af succesen, hvor han har tegnet sig for seks scoringer og generelt præsteret flot.

Udover den kommende træningslejr ligger det allerede fast, at U16-landsholdet skal til en træningsturnering i Amsterdam i marts og en træningssamling i Tilst i april, inden foråret sluttes af i Polen til en UEFA-turnering i maj måned. Om Rasmus Beyer er en del af truppen til disse samlinger, er imidlertid endnu ikke besluttet.

Rasmus Beyer har én gang tidligere været udtaget til U16-landsholdet. Det skete tilbage i oktober måned, hvor han var en del af truppen til to venskabskampe mod Ungarn, hvilket kastede en enkelt kamp af sig.