Nye ansættelser og roller i U13-U15-segmentet

Lyngby styrker talentafdelingen yderligere

Nicas Kjeldsen er ny leder for U13-U15-afdelingen. Lyngby Boldklub har samtidig tilknyttet to nye ansigter til styrkelse af arbejdet omkring klubbens unge spillere.

Som del af visionen om fortsat at kunne tilbyde et attraktivt talentmiljø er Lyngby Boldklub glade for at kunne offentliggøre Nicas Kjeldsen som ny U13-U15-leder, Bo Nielsen som ny uddannelsesansvarlig og Kim Rasmussen som ny koordinator for klubbens samarbejdsklubber – førstnævnte på fuld tid.

Ansættelsen af Nicas Kjeldsen sker på baggrund af en mindre omstrukturering i klubbens yngste elitesegment, hvor Nicas Kjeldsen indtil d.d. har været ansat som U+træner – blandt andet med særligt fokus på U12-, U13-, U14- og U15-spillernes individuelle færdigheder. Det er en stilling, han har varetaget de seneste 2 år, men nu overtager han det fulde ledelsesmæssige ansvar for elitesegmentet på U13, U14 og U15-årgangene.

I sin nye rolle skal Nicas Kjeldsen sikre fastholdelsen af Lyngbys attraktive talentmiljø samt implementeringen af ”Den Kongeblå Tråd” over de tre segmenter. Desuden skal han også arbejde individuelt med spillerne i overgangen fra U12 til U13 og fra U15 til U17-holdet. Nicas Kjeldsen suppleres i talentafdelingen af yderligere to ansættelser – begge gamle kendinge i Lyngby Boldklub-sammenhæng.

Bo Nielsen er ansat som uddannelsesansvarlig og får ansvar for både ungdomsspillere og A-trupspillere i forhold til uddannelse. Ved siden af sit job som skolelærer har Bo Nielsen de sidste 15 år desuden arbejdet som scout for Heerenveen i Holland, og har således et indgående kendskab til fodboldverdenen – på den måde kommer det spillerne til gode, at de får en uddannelsesmæssig sparringspartner, der kender og dagligt agerer i begge verdener.

I den kommende periode vil Lyngby Boldklub desuden øge fokus på klubbens samarbejdsklubber, og derfor har De Kongeblå tilknyttet Kim Rasmussen som koordinator for dette samarbejde. Kim har en baggrund som træner for blandt andet ynglingeholdet i Lyngby, som han førte til Ynglinge-DM-guld i 2002. Han har desuden arbejdet for Lundtofte, AB og Hillerød – sidstnævnte er i dag en af flere gode samarbejdsklubber for De Kongeblå.