Boysen er årets profil i 1. division
For andet år i træk er David Boysen af Spillerforeningen blevet kåret til årets profil i Danmarks næstbedste fodboldrække.
Spillerforeningen meddeler på sin hjemmeside, at Lyngbys David Boysen – for andet år i træk – er blevet udnævnt til årets profil i Bet25 Ligaen. Det er han blevet på baggrund af stemmer afgivet af 1. divisions spillere, og Boysen glæder sig naturligvis over hæderen:
”Det betyder selvfølgelig meget. Så længe jeg spiller i 1. division, er det den ypperste pris, jeg kan få, så det er jeg selvfølgelig glad for. Nu er det andet år i træk, så forhåbentlig er det sidste gang, at jeg skal have den, hvis vi fortsætter kursen mod Superligaen,” siger Boysen og fortsætter: ”Ens modspilleres mening betyder meget mere end eksempelvis alle journalisternes mening, fordi modspillerne står over for dig weekend efter weekend. At modstanderne har valgt mig, er selvfølgelig dejligt, og det har jeg stor respekt for.”
Titlen som Bet25 Ligaens bedste spiller i 2015 skyldes nok i særdeleshed et flot Lyngby-efterår, hvor David Boysen har bidraget med hele 11 af holdets 38 mål. Den rapfodede kantspiller erkender da også, at De Kongeblås offensive spillestil passer perfekt til ham:
”Det er klart, at det er alfa og omega at spille på et offensivt mandskab som vores. Jeg tror ikke, det var sket på et andet hold, for vi spiller min form for fodbold, og det tror jeg også, at alle godt er klar over. Jeg trives her, og det er også derfor, at jeg kommer til udtryk, som jeg gør. Det er selvfølgelig en kliché at sige, men det er lige så meget holdets pris, som det er min pris, for mange af de mål, jeg har lavet, har været efter flotte assists,” siger Boysen.
De Kongeblå overvintrer som bekendt på Bet25 Ligaens førsteplads, mens Boysen indtager rækkens topscorerværdighed, og sådan ser han også gerne, at tingene ser ud, når sæsonen slutter i maj måned:
”Jeg vil gerne blive topscorer, og jeg vil gerne rykke op med Lyngby. Det er mine to mål, og så er jeg lidt ligeglad med, hvor mange mål jeg scorer. Hvis det bliver ved de 11, er det fint nok, så længe vi rykker op,” slutter offensivspilleren.