Halvandet år ekstra til målmanden

foto: fodboldbilleder.dk
Andreas Larsen forlænger med Lyngby

Lyngby Boldklub og målmand Andreas Larsen har forlænget kontrakten, så målmanden også vogter buret for De Kongeblå de næste 1,5 år.

Andreas Larsen har i efteråret været sidste skanse for Lyngby i 14 kampe, og det tal stiger formentlig i foråret. Målmanden, der oprindeligt havde kontraktudløb ved årsskiftet, har nemlig i dag sat sin signatur på en ny aftale med Lyngby Boldklub – den nye aftale løber frem til 30. juni 2017 og det glæder cheftræner David Nielsen, at Larsen har valgt at fortsætte i Lyngby Boldklub:

”Andreas har været en stor del af vores gode efterår, og han står for nogle af de værdier vi ønsker at have som fodboldklub. Han er et forbillede i træningshverdagen, hvor han sammen med teamet arbejder benhårdt på at forbedre sig og blive klar til at træde ind i Superligaen” fortæller David Nielsen og uddyber:

”Noget af det jeg kan se er, at vores målmænd er blevet vindere. De har taget nogle steps imod at blive fuldblodsvindere, og for Andreas betyder det, at han er blevet væsentlig mere modig. Især i sin fremtoning i feltet, som han arbejdet meget med. Han ved præcis hvad han skal blive bedre til, og sammen med Niels-Christian arbejder han benhårdt på at bygge de ting på. Så vi er sindssygt glade for, at Andreas har valgt at fortsætte hos os” fortæller David Nielsen.

Andreas Larsen, der netop har færdiggjort sin uddannelse som bygningskonstruktør, skiftede for et år siden til Lyngby fra Hvidovre, og i foråret fik han chancen som afløser for daværende keeper Nicklas Højlund. Målmanden bed sig fast og er aktuelt på 20 kampe for De Kongeblå i 1. Division og DBU Pokalen.
Den nye aftale løber i halvandet år.