Andreas Larsen er glad for at have forlænget med Lyngby

foto: fodboldbilleder.dk
”Det hårde arbejde har båret frugt”

Lyngby-målmand Andreas Larsen er glad for at have forlænget sin kontrakt med Lyngby Boldklub. Målmanden vil fortsætte det hårde arbejde og spille med De Kongeblå i Superligaen.

Med 20 kampe i 2015 er Andreas Larsen blevet et velkendt navn omkring Lyngby Boldklubs førstehold. Målmanden har netop forlænget sin kontrakt med Lyngby, og dermed fortsætter den udviklingsmæssige rejse, der startede med skiftet fra Hvidovre for præcis et år siden:

”Jeg har udviklet mig utroligt meget, og det kan jeg virkelig mærke på mig selv. Jeg er glad for klubben, mine holdkammerater samt træner- og målmandsteamet. Lyngby Boldklub har et spændende projekt i gang, hvor retningen er sat mod Superligaen. Det projekt vil jeg fortsat gerne være en del af, så jeg er rigtig glad for at have forlænget min kontrakt” fortæller Andreas Larsen.

Den 25-årige målmand tog for alvor skridtet ind på scenen i Lyngby for et halvt år siden. Daværende målmand Nicklas Højlund døjede med problemer, og den chance greb Andreas Larsen uden tøven. Keeperen stod de sidste seks kampe i forårssæsonen og i efteråret er det så blevet til yderligere 13 ligakampe og 3 pokalkampe, hvor målmanden blandt andet høstede roser for en pragtkamp mod Esbjerg i DBU Pokalen.

”Jeg var måske ikke tiltænkt rollen som førstemålmand til at starte med. Jeg syntes jeg har arbejdet mig til der, hvor jeg er i dag. Det hårde arbejde har båret frugt kan man sige” fortæller Andreas Larsen, der dog fortsat godt kender sine begrænsninger – blandt andet i forhold til det at dominere i feltet. Det er et område, målmanden arbejder på at forbedre:

”Jeg ved selvfølgelig godt, at der stadig er noget at arbejde med, også selvom jeg har rykket mig meget helt generelt på det ene år, jeg har været i Lyngby. Vi har et godt målmandsteam med Viktor (Noring, red.) og vores målmandstræner Niels-Christian, som jeg har lært en del fra i den forholdsvis korte tid, jeg har været i Lyngby. Vi er gode til alle tre at sparre og hjælpe hinanden så godt som vi kan, og det skal vi selvfølgelig fortsætte med” fortæller Andreas Larsen.

Den 25-årige målmand, der har en fortid i Hvidovre og Brøndby IF, har sat sin signatur på en kontrakt frem til sommeren 2017.