Gustav Therkildsen-scoring var ikke nok

foto: fodboldbilleder.dk
Reserverne tabte til Brøndby
Lyngbys reserver spillede her til eftermiddag den sidste kamp i efterårets Reserveliga, hvor det blev til et 3-1-nederlag til Brøndby.
Knap var Lyngby-delegationen kommet hjem fra Fredericia, før holdet i dag igen skulle i aktion. Denne gang gjaldt det ottende og sidste spillerunde i dette års Reserveliga, hvor Brøndby var modstanderen på Lyngby Stadion. Til opgøret havde trænerteamet, med assistenttræner Thomas Nørgaard i spidsen, fundet plads til flere af klubbens lovende U17- og U19-talenter, som blev suppleret af Mads Nordam, Vito Hammershøy-Mistrati og dagens anfører Viktor Noring.
Brøndby, der før kampen toppede Reserveligaen med maksimumpoint, sendte omvendt flere prominente navne i aktion, deriblandt Ronnie Schwartz, Martin Ørnskov, Dario Dumic og det tidligere Lyngby-talent Christian Nørgaard. Ikke overraskende var det derfor gæsterne, der satte sig på opgøret fra kampens start, og flere gange måtte Viktor Noring i Lyngby-målet ud i fuld længde for at holde gæsterne fra scoring.
Han kunne dog ikke gøre noget, da Christian Nørgaard omkring den halve time fik en løs mulighed i feltet, som han kvitterede for ved resolut at sparke kuglen op i målhjørnet. Få minutter efter var den så gal igen i Lyngby-forsvaret, da hurtige Brøndby-kombinationer igen endte hos Christian Nørgaard, og så kunne den tidligere Lyngby-spiller score sit andet mål med en behersket afslutning.
Den pludselige målfest var imidlertid ikke ovre, og endnu en gang var det en tidligere Lyngby-spiller, der var ond ved sin gamle klub. U19-landsholdsspilleren Daniel Stückler fik lidt tilfældigt headet 3-0-scoringen i kassen, da han opsnappede en dårlig Lyngby-clearing, som voldte problemer på grund af den voldsomme sidevind. Kort inden pausen kunne Gustav Therkildsen så fuldende 15 vilde minutter, da han headede et Oliver Kjærgaard-indlæg i kassen og dermed sikrede 3-1 ved pausen.
Anden halvleg startede roligere ud, end første halvleg var sluttet, men alligevel var Daniel Stückler tæt på også at kunne kalde sig dobbelt målscorer. Noring kom dog godt ud og fik blokeret den frie scoringsmulighed. Kort efter sparkede den svenske keeper så bolden op i hovedet på Jens Odgaard, der fik sendt Gustav Therkildsen afsted, men målscoreren fra første halvleg blev presset tilstrækkeligt i skudøjeblikket, og han sendte derfor sin afslutning forbi mål.
Med tyve minutter tilbage af opgøret blev en af Brøndbys unge indskiftere så præsenteret for et rødt kort, da han i en hævnaktion sparkede ud efter Oliver Kjærgaard. Få minutter efter gjorde Vito Hammershøy-Mistrati så den unge Brøndby-spiller kunsten efter, da han i en batalje ved hjørneflaget blev præsenteret for et rødt kort. Om det var på grund af udvisningerne, at kampen efterfølgende faldt i tempo, skal ikke være til at sige, men i hvert fald kunne ingen af holdene notere sig for de store chancer i resten af opgøret, og det endte derfor 3-1 til Brøndby.
Med den sejr slutter de som suverænt tophold i Reserveligaen, mens De Kongeblå ender på en fjerdeplads med ni point for otte kampe.
Match Facts:
Lyngby-Brøndby 1-3 (1-3)
0-1 Christian Nørgaard (31), 0-2 Christian Nørgaard (33), 0-3 Daniel Stückler (42), 1-3 Gustav Therkildsen (44)
Lyngbys startopstilling:
Viktor Noring (GK) – Mathias Kokfelt, Adnan Curovic, Mads Nordam, Kevin Tshiembe – Oliver Kjærgaard, Vito Hammershøy-Mistrati – Gustav Marcussen, Jens Odgaard, Emilio Simonsen – Gustav Therkildsen
Udskiftere:
Jonas Elkjær (GK – ikke benyttet), Marcus Backmann, Simon Friis Sharif, Lorent Callaku