Både U17 og U19 rejser til Århus i weekenden

foto: fodboldbilleder.dk
De Kongeblå talenter gæster AGF
Lyngby Boldklubs U17- og U19-hold spiller i morgen eftermiddag deres sidste udebanekamp i efteråret, når De Kongeblå talenter tager til Aarhus for at møde AGF.
Sidste weekend gjaldt det Brøndby, og denne weekend er der lagt op til endnu et traditionsrigt opgør, når AGF’s U17- og U19-mandskab byder De Kongeblå talenter op til dans. I vanlig stil starter de ældste ud, og ligesom det var tilfældet for Lyngby-mandskabet sidste weekend, er der vigtige point på spil i bunden af U19 Ligaen.
AGF er nemlig blot et point foran De Kongeblå, og de to hold har næsten haft en identisk sæson, hvor de står noteret for henholdsvis seks og fem point for ni kampe. Deres målscore er også næsten identisk, og de startede begge sæsonen lovende ud med en sejr hver – AGF på 3-1 over Randers Freja og Lyngby på 2-0 over FCK. Siden da har det imidlertid knebet med sejre og point, for mens De Kongeblå har tabt de seneste tre kampe, er De Hvide gået fra banen uden point de seneste seks gange.
Ikke så opløftende for nogen af holdene, men på den indbyrdes statistik kan Lyngby-mandskabet dog tanke lidt tiltrængt selvtillid. De har nemlig vundet halvdelen af de to holds seneste ti møder, hvor det kun er blevet til to nederlag, og så har De Kongeblå ovenikøbet vundet to af fire møder i Aarhus, hvor AGF kun har hevet en enkelt sejr i land.
Om den statistik er nok til en Lyngby-sejr, må tiden vise, men ikke desto mindre tyder det på en spændende kamp, som fløjtes i gang i morgen klokken 13.00.
Kort tid efter sidste fløjt i U19-kampen, klokken 15.15, er det så U17-talenternes tur, og også her er værterne indblandet i bundstriden. De er således at finde på en 12. plads med ti point for 11 kampe, mens det ser noget anderledes ud for De Kongeblå, der stadig er pænt med i rækkens bedre halvdel. De befinder sig på en syvendeplads med 17 point for ti kampe, hvor de endda har spillet op til tre kampe færre end flere af de øvrige konkurrenter.
På trods af den tabelmæssige forskel mellem de to hold er morgendagens værter faktisk overlegne, hvis man skæver til historikken. I de seneste ti indbyrdes opgør har de således sejret syv gange, mens De Kongeblå har vundet tre gange, og man skal mere end fem år tilbage for at finde seneste Lyngby-sejr i Aarhus. Med De Kongeblås fine form in mente er der imidlertid fine muligheder for at ændre på den statistik, når det i morgen går løs i efterårets sidste udebanekamp, så lad os håbe, at de opløftende takter fortsætter.