Midtbanespilleren vil fortsætte det hårde arbejde

foto: fodboldbilleder.dk
Philip Rasmussen sætter pris på tilliden
Lyngbys midtbanespiller, Philip Rasmussen, har startet inde i samtlige ligakampe i denne sæson, men det får ham ikke til at slække på arbejdsindsatsen.
I aften tager De Kongeblå imod Vejle hjemme på Lyngby Stadion, og det bliver sandsynligvis med Philip Rasmussen som en del af startelleveren. Midtbanespilleren har i hvert fald været foretrukket fra start i samtlige 17 ligakampe indtil videre i sæsonen, men selvom han naturligt nok er godt tilfreds med det faktum, får det ham ikke til at hvile på laurbærrene:
”Jeg er selvfølgelig glad for, at jeg har fået lov til at starte alle ligakampe, men jeg vil blive ved med at klø på. Vi har mange dygtige spillere, også på min position, så det gælder om hele tiden at yde sit maksimale til både kamp og træning, for ellers sidder der nogen ude på bænken, som er klar til at tage din plads. Med den bredde og kvalitet, vi har i truppen, kan man ikke tillade sig at slappe af,” siger Philip Rasmussen og fortsætter:
”Jeg føler godt, jeg kunne have gjort det bedre, end jeg har gjort, men jeg fortsætter bare med at knokle til træning og i kampene og hele tiden prøve at forbedre mig, og så er jeg sikker, at det nok skal gå den rigtige vej, også for mig personligt.”
Da Philip Rasmussen har været en del af samtlige Lyngbys ligakampe, har han naturligvis også oplevet holdets imponerende hjemmebaneform på nærmeste hold. På udebane har resultaterne imidlertid været mere svingende, men ifølge Philip Rasmussen kan man ikke tale om manglende marginaler på udebane frem for hjemme på Lyngby Stadion. Der findes således intet udebanekompleks:
”Held og uheld plejer som regel at udligne sig over en hel sæson. Om marginalerne så har været med eller imod os hjemme eller ude, det ved jeg ikke, men mange gange går det begge veje. Mod Horsens senest kunne vi måske godt have ønsket os at få mere med derfra, men så fik vi omvendt et straffe i Helsingør i overtiden, som gav os en sejr. Det er bare sådan, fodbold nu engang er,” siger Lyngby-playmakeren.
På trods af nederlaget i Horsens i mandags er Lyngby stadig med i toppen af Bet25 Ligaen, hvor man har fem point ned til netop Vejle på den forkerte side af oprykningsstregen. Philip Rasmussen tøver da heller ikke med at betone vigtigheden af de to sidste kampe:
”Nu har vi to kampe tilbage, som kan blive rimelig afgørende for, hvordan man kommer til at se tilbage på det her efterår. Indtil nu ser det fornuftigt ud, selvom vi selvfølgelig gerne vil ligge nummer et, men det er tæt løb i toppen af rækken, så det handler bare om at fortsætte med at klø på, og så er jeg også sikker på, at vi nok skal rykke op,” slutter Philip Rasmussen.
Midtbanespilleren kan mod Vejle spille sin kamp nummer 80 for De Kongeblå.