Lyngby har stort respekt for Horsens kollektiv fortæller Lyngby-assistenten

foto: fodboldbilleder.dk
Thomas Nørgaard: Bos fortjeneste at Horsens har rejst sig
Lyngbys assistenttræner Thomas Nørgaard beretter om stor respekt for Horsens flotte række af resultater. Nørgaard tror dog på, at Lyngby med lidt friske ben kan løse en svær opgave på udebane.
De Kongeblå er i aften på visit på CASA Arena, hvor Bo Henriksens formstærke Horsens-mandskab byder op til dans. Aftenens værter har udmærket sig ved en solid defensiv, og skal den nedbrydes, kræver det, at Lyngby-vikingerne spiller sig ud af hjemmeholdets hidsige pres. Det vurderer Lyngby-assistenttræner Thomas Nørgaard:
”Det er en fysisk stærk og rutineret modstander med et godt, hårdt-arbejdende kollektiv. De startede sæsonen rigtig skidt, men sidenhen har de fået mobiliseret sig rigtig, rigtig fint. Det er helt sikkert Bo Henriksens fortjeneste, at de har rejst sig så flot og nu er med i oprykningsræset. Det kan man kun lette på hatten af. De har fået styr på det," siger Thomas Nørgaard og tilføjer:
”Vi tror på, at vi kan lykkes med at spille uden om det til tider lidt hidsige førstepres, de har, for kan vi det, så tror vi på, at vi kan finde noget plads mellem deres kæder at spille fodbold på. Så vil vi også gerne ud og løbe lidt med deres bagerste folk.”
Ud over Horsens-mandskabets stærke kollektiv fremhæver Thomas Nørgaard også et par individualister, som De Kongeblå skal være særligt opmærksomme på. Forsvarsspilleren Bubacarr Sanneh, fløjspilleren Joseph Mensah og angriberduoen André Bjerregaard og Kjartan Finnbogason er således nogle af profilerne, og sidstnævnte scorede da også i de to holds seneste møde i denne sæsons anden spillerunde. Thomas Nørgaard mener dog ikke, at man kan sammenligne de to kampe:
”Sidst vi spillede mod dem, spillede vi i Odder på en skodbane, som var helt umulig for begge parter at spille på. Men det var en kamp, som, selvom vi ender med at vinde 4-2, egentlig kan gå begge veje. Vi leverer en godkendt præstation dér på udebane, hvor vi er i ok kontrol i første halvleg, og så reducerer de til 2-3 og er faktisk tæt på også at udligne til 3-3,” siger han og fortsætter:
”Så det var en kamp, hvor vi kunne mærke, at vi var oppe mod en dygtig modstander, så vi ved godt, at vi skal være oppe på mærkerne og levere vores optimale, for det blev udslagsgivende sidst, at vi virkelig leverede en god udebanepræstation mod et godt hjemmebanehold.”
De Kongeblå var senest i aktion på hjemmebane mod Næstved for halvanden uge siden, og selvom Lyngby-drengene næsten ikke kan vente med at udbygge deres gode stime, vurderer Thomas Nørgaard, at den lille pause kom belejligt: ”Stimen er jo én ting, og den ville vi gerne have bygget hurtigt videre på, men vi kunne også godt mærke på spillerne efter Næstved-kampen, og det kunne spillerne også selv, at det har været et langt, sejt træk, hvor vi har brugt rigtig mange kræfter. Vi er ikke færdige endnu, men jeg tror i og for sig, at afbrækket kom på et belejligt tidspunkt, hvor vi har kunne ramme spillerne sådan lidt individuelt,” siger Nørgaard og fortsætter:
”Nogle havde brug for at træne lidt hårdere, og nogle har haft rigtig godt af, at vi har kunne passe lidt på dem og dosere dem lidt. Så i forhold til at kunne dosere tingene individuelt faldt det hele godt sammen, når vi nu også ved, at vi skal til at spille mandag og torsdag i to svære topkampe. Der er det rart, at vi har haft noget tid til både at forberede os og restituere,” slutter Thomas Nørgaard.
Der er kick-off på Casa Arena i Horsens klokken 19.00. Du kan følge kampen live i tekst på Lyngby Boldklubs Twitter-profil.