Lyngby drager til Horsens på jagt efter tre point

foto: fodboldbilleder.dk
20 mand klar til stor Horsens-opgave
Bet25 Ligaens bedste offensiv møder den bedste defensiv, når Lyngbys vikinger i morgen skal møde AC Horsens på CASA Arena.
Mandag aften er der topopgør på CASA Arena, når De Kongeblå gæster AC Horsens i Bet25 Ligaens 17. spillerunde. Kampen er for begge holds vedkommende den tredjesidste i indeværende kalenderår, og der er derfor ikke blot vigtige point på spil i topstriden, men også mulighed for at slutte godt af inden den lange vinterpause.
Horsens er placeret som nummer tre i Bet25 Ligaen med 28 point og er således syv efter David Nielsens Lyngby-mandskab, men ud over begge holds indblanding i topstriden har de ikke meget til fælles – hverken i udtryk eller målt på tørre tal. De Kongeblå er rækkens suverænt mest scorende hold med to mål pr. kamp, mens kun fire hold har indkasseret flere scoringer mod sig. Helt omvendt har Horsens under cheftræner Bo Henriksens ledelse vist sig som et defensivt godt organiseret mandskab, der blot har scoret 19 mål i 16 kampe, men til gengæld også kun lukket 13 ind, hvorfor de sammen med Vendsyssel kan bryste sig af rækkens bedste defensiv.
Lyngby-mandskabet har imidlertid tidligere nedbrudt Horsens-defensiven, senest da de to klubber mødtes i anden spillerunde i indeværende sæson. Her formåede De Kongeblå at score hele fire gange, hvilket rakte til en 4-2-sejr på scoringer af Jesper Christjansen, Danilo Arrieta, David Boysen og Jeppe Brandrup. Lyngby-sejren var medvirkende til en dårlig start på sæsonen for Bo Henriksen, hvis mandskab tabte de første tre kampe, men siden da har den tidligere Brønshøj-træner i den grad fået styr på tropperne. Kun Vendsyssel har formået at besejre Den Gule Fare siden tredje spillerunde, hvor man blot har smidt 11 point, hvilket blandt andet indebar en periode på ni kampe i træk uden nederlag.
Kigger man på de to klubbers indbyrdes statistik, har Horsens-mandskabet stor grund til selvtillid forud for morgendagens opgør. Ud over 4-2-sejren i starten af indeværende sæson har Lyngbys vikinger nemlig tabt fire af de seneste seks opgør i det jyske, hvor det kun blev til en enkelt sejr. Derudover har Bo Henriksens tropper i vanlig stil sikret sig syv point i de seneste tre kampe med en samlet målscore på 2-0 efter 1-0-sejre over HB Køge og FC Roskilde samt 0-0 mod FC Helsingør. Omvendt er De Kongeblå som bekendt også mere end almindelig godt kørende i Bet25 Ligaen, hvor det er blevet til ni kampe i træk uden nederlag, mens det undervejs desuden er værd at bemærke flotte udebanesejre over Silkeborg og Helsingør.
Til mandagens kamp på trænerteamet se bort fra anfører Mathias Tauber, der er ude med karantæne. Heller ikke Daniel Jensen er klar til for alvor at spille endnu – til gengæld er Frederik Gytkjær, Jeppe Brandrup og Vito Hammershøy-Mistrati kommet sig over skader og klar til igen at spille en rolle. Gytkjær fik forleden comeback i reserveholdsturneringen, mens Brandrup blev sparet sidst mod Næstved.
Der er kick-off på Casa Arena i Horsens klokken 19.00. Kampen sendes live på Tv3 Sport og kan ligeledes følges i tekst på Lyngby Boldklubs Twitter-profil.
Lyngbys trup mod AC Horsens:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 6. Mads Gabel, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.