David Boysen roser sin holdkammerat i venstre side

foto: fodboldbilleder.dk
Boysen glad for Lumb-samarbejde
David Boysen og Michael Lumb har de seneste kampe komplimenteret hinanden fremragende i Lyngbys venstre side, og det samarbejde kan måske være nøglen, der kan åbne et defensivt stærkt Horsens-mandskab.
Mandag aften går det løs på CASA Arena i Horsens, når De Kongeblå skal forsøge at distancere Bo Henriksens tropper yderligere i toppen af Bet25 Ligaen. Sidst de to hold mødtes, endte det med en 4-2-sejr til David Nielsens tropper, men siden da har jyderne i den grad sat proppen i, så de nu kan prale af at have rækkens bedste defensiv sammen med Vendsyssel. Bet 25 Liga-topscorer David Boysen forventer da også et hjemmehold med fokus på det defensive mandag aften:
”Deres tilgang til kampen bliver nok at stå kompakt, som det også lader til, at de har gjort hele sæsonen. De lukker nærmest aldrig mål ind, og jeg tror, de vil stille sig langt ned, især mod os. Jeg tror, det bliver to hold fulde af selvtillid, som møder hinanden, så jeg ser meget frem til kampen, også fordi jeg forventer, at Horsens går efter at vinde,” siger Boysen og tilføjer:
”Det har taget lidt tid for Bo (Henriksen, AC Horsens-cheftræner, red.) at implementere det, han stod for i Brønshøj, men det ser ud til at begynde at virke nu. Det vil sige masser af fight og vilje blandet med nogle bedre spillere, end han havde i Brønshøj, som vil knokle benhårdt for de tre point.”
Når De Kongeblå løber på banen mandag aften, er der gået halvanden uge uden kampe, men det er ikke nødvendigvis en fordel, mener David Boysen. Kantspilleren havde faktisk gerne set, at det intense kampprogram var fortsat, da Lyngbys brede trup er bedre gearet til mange kampe i forhold til de øvrige konkurrenter:
”Jeg havde foretrukket at fortsætte (med det tætte kampprogram, red.), for vi har så mange spillere, at jeg tror, vi er det mindst slidte hold lige nu. Hvis vi har skader og småskavanker, kan vi på de fleste pladser skifte ind, så vi har stadig har noget, der matcher kvaliteten, og det kan de andre hold ikke, heller ikke Horsens, der stiller med det samme hold hver gang. Hvis der havde været et kortere interval op til denne kamp, tror jeg, at det havde været en fordel for os, men jeg synes heller ikke, det gør noget, for så bør alle de spillere, der skal spille, være i topform til kampen,” vurderer David Boysen.
Den tidligere AB- og Viborg-spiller har scoret syv mål i denne sæsons Bet25 Liga, og han er dermed delt topscorer i rækken sammen med holdkammerat Jeppe Kjær og Horsens-angriber Kjartan Finnbogason. Selvom det er tre kampe siden Boysens seneste scoring, har han i den grad været farlig fra sin venstre fløj i de seneste kampe, hvor han i særdeleshed har vist prøver på sit farlige samarbejde med Michael Lumb.
”Jeg synes, min form er opadgående. Jeg blev skadet i opstarten, og det kunne jeg godt mærke i de første fire-fem runder, men jeg synes, at jeg i de sidste fire-fem kampe har fundet mit spil, og jeg bliver også sat meget bedre op. Det har taget lidt tid at finde ind i et samarbejde med Lumb, men som folk også kan se, begynder det at sidde der nu, og jeg synes, vi virker meget stærke derovre. Vi kommer igennem næsten hver gang, og jeg er også selv begyndt at finde ind i min rytme, så det ser godt ud lige nu,” siger Boysen og uddyber:
”Vi begynder at forstå hinandens mønstre og følge op på dem, og så bliver jeg sat meget mere i scene. I starten led jeg lidt under, at vi havde en masse nye spillere, som lige skulle finde deres pladser, og så blev der skiftet en masse rundt ovre ved mig, og det var lidt irriterende, synes jeg. Men det, jeg får at arbejde med nu, kan jeg ikke brokke mig over,” slutter offensivspilleren med et bredt smil.
David Boysen kan mod AC Horsens spille sin kamp nummer 127 for De Kongeblå.