U15 sejrede over Farum mens U14 spillede uafgjort

U15 fulgte op på U17s derbysejr
Lyngby Boldklubs U15-hold vandt i går 3-2 over lokalrivalerne, Farum BK, mens U14 lidt tidligere på dagen klarede 1-1 mod samme modstander.
I fodboldregi findes der ikke noget bedre end at slå sine lokalrivaler, og derfor blev den netop overståede weekend i den grad en god en af slagsen for Lyngby Boldklub. Hele fire lokalbrag mod FC Nordsjælland – eller Farum BK, som de hedder fra U15 og ned – var nemlig på tapetet, og her blev det til to sejre, en uafgjort og et nederlag. Om lørdagen havde U19 ellers lagt fra land med et 4-1-nederlag, men det blev heldigvis fulgt op af en 2-1-sejr til U17 kort efter. I går var det så U14- og U15-talenternes tur, og det var de yngste, der først skulle i aktion.
Kampen foregik, som vanligt på de kanter, med kunstgræs som underlag, og det udnyttede Farum til hurtigt at få spilovertaget. Én ting er dog at have bolden, noget andet er, hvad du gør med den, og da Lyngby-mandskabet forsvarede sig forbilledligt, blev det ikke til de store chancer i første halvleg. Kort før pausefløjt opstod imidlertid en nøglesituation, da De Kongeblå fik tilkendt et straffespark, som Maurits Kjærgaard omsatte til scoring, og dermed kunne Lyngby-drengene gå til pause foran 1-0.
Anden halvleg startede ud i stort set samme dur som de første 35 minutter, men efterhånden begyndte det hurtige underlag at sætte sit præg på begge hold. Spillernes kadence faldt en smule, og kampen åbnede naturligt mere op og bød på en del omstillinger. Kampens afgørelse skulle dog falde efter endnu en dødbold, da Farum med et kvarter tilbage udlignede efter hjørnespark og dermed sikrede en 1-1-pointdeling efter en lige kamp.
Sejr til U15
Ikke længe efter slutfløjtet i Farum var det så blevet U15-talenternes tur – på Lyngbys baner. Her kom De Kongeblå dårligt fra start, for allerede ti minutter inde bragte gæsterne sig foran 1-0. Lyngby-spillerne viste dog stor moral og kom flot tilbage inden pausen på to mål af Johan Larsen, der på den første scoring flot blev assisteret af Alper Soysal, som fandt ham med et fladt indlæg efter en god soloaktion i venstre side.
Det forholdsvis lige kampbillede fortsatte i anden halvleg, men Lyngby-drengene viste igen, at de kendte deres besøgstid. Det blev eksemplificeret efter 10-15 minutter, da Frederik Winther udbyggede føringen til 3-1, og så lå en Lyngby-sejr i den grad i luften. Farum fik imidlertid en lille livline med ti minutter tilbage af opgøret, da fik tilkendt et straffespark, som de scorede på, men de havde i sidste ende ikke mere at komme med, og det blev derfor ved 3-2 Lyngbys talenter.
U15’s sejr fastholder dem på andenpladsen i Elite Øst-rækken med en runde tilbage af efterårssæsonen. Førstepladsen går med sikkerhed til FC København, mens De Kongeblå endegyldigt kan sikre sig andepladsen med en sejr i sidste kamp mod FC Roskilde. U14 er at finde på en syvendeplads i deres Elite Øst-række og mangler desuden også kun at møde Roskilde i dette efterår.

/ap