U17 søger oprejsning mod Haderslev

Efter en imponerende start på sæsonen med tre sejre og en enkelt uafgjort kom Lyngbys U17-hold tirsdag lidt ned på jorden, da de led sæsonens første nederlag. Det skete på hjemmebane mod HB Køge, og selvom nederlaget naturligvis ikke var en del af cheftræner Christian Sørensens planer, får hans mandskab mulighed for hurtig genrejsning, når Haderslev allerede i morgen klokken 15.15 kigger forbi Lyngbys baner.
Haderslev er endnu et af de mandskaber i U17 Ligaen, der er en del kampe foran De Kongeblå, men det til trods har de hele syv point færre for to kampe mere. Det er således blevet til tre point i syv kampe, som er kommet gennem uafgjorte resultater mod Esbjerg, Silkeborg og Brøndby, der ligesom morgendagens gæster også befinder sig i rækkens nederste halvdel. Det er nemlig kun Silkeborg, der ligger dårligere placeret i tabellen end Haderslev, og derfor får Lyngby-talenterne nok ikke en meget bedre mulighed for at komme tilbage på sporet, selvom sønderjyderne naturligvis ikke skal undervurderes.
Det skal de i særdeleshed ikke, fordi de på mange måder er en ubekendt faktor. I sidste sæson spillede de to klubber eksempelvis slet ikke mod hinanden, fordi SønderjyskE ikke fik tildelt DBU’s eftertragtede A-licens, som berettiger klubbens talenthold til at spille i landets bedste ungdomsrækker. Den har de imidlertid fået tildelt op til denne sæson, og det er således første gang i knap to år, at de to klubber krydser klinger. Seneste opgør tilbage i november 2013 endte med en Lyngby-sejr på 3-0, mens det endte omvendt i det indbyrdes opgør måneden forinden. De seneste fem indbyrdes møder er endt med tre Lyngby-sejre, én Haderslev-sejr og en enkelt pointdeling, men om man kan bruge de resultater, der strækker sig mere end fem år tilbage i tiden, er nok tvivlsomt.
Ikke desto mindre bør det være et toptændt, revanchelystent Lyngby-mandskab, der går på banen i morgen eftermiddag for at bevise, at nederlaget til HB Køge var en enlig svale. Vi håber selvfølgelig, at folk kan finde plads i efterårsferiens travle program til at komme og støtte drengene, når dommer Jens Damgaard Gøtzsche fløjter opgøret i gang klokken 15.15 på banerne bag Lyngby Stadion.