U17 fortsat ubesejrede – U19 tabte stort

Lyngbys U17- og U19-hold var i weekenden draget den lange vej til Nordjylland, hvor AaB ventede i et dobbeltopgør. Første hold i aktion var U19-mandskabet, som sidste sæson havde spillet to resultatmæssigt tætte opgør mod dagens modstander – det var dog ikke til at se denne gang. Ved pausen var hjemmeholdet nemlig allerede foran 2-0, og det spinkle håb om en reducering, der kunne bringe lidt spænding tilbage i kampen, blev hurtigt punkteret med to AaB-scoringer i starten af anden halvleg. Til sidst satte værterne så trumf på med en scoring til slutresultatet 5-0 i en kamp, hvor De Kongeblå talenter var overmatchede af et dygtigt AaB-mandskab.
Dernæst var det så blevet U17-holdets tur, og de havde gode minder efter sidste sæsons 5-0-sejr på samme bane. Efter de første 45 minutter lignede det da også en gentagelse af det resultat, men med omvendt fortegn, for præcis som U19-holdet var også de yngste bagud 2-0 ved pausen. Det slog imidlertid ikke Lyngby-drengene ud, og på en hurtig scoring af Esben Wolf Andreasen i starten anden halvleg fik de bragt lidt spænding tilbage i kampen og momentum over på deres side. Det udnyttede De Kongeblå yderligere efter en times spil, da Esben bragte balance i regnskabet og noget uvant kunne venstre backen dermed kalde sig dobbelt målscorer. Comebacket blev fuldendt i opgørets sidste minutter, da Emil Bormeth scorede til 3-2, og dermed var der alligevel lidt at glæde sig over på den lange bustur hjem.
Med sejren bevarer U17 deres status som ubesejrede efter sæsonens tre første kampe, hvilket i skrivende stund ræaelig;kker til en flot tredjeplads efter FCK og FC Nordsjælland, der endda har spillet en kamp mere. U19 må derimod tage til takke med en syvendeplads efter to nederlag på stribe og fire point for fire kampe. De næste tre uger står den på pokalfodbold og landsholdssamlinger, og da begge årgange er sendt ud af dette års pokalturnering, skal de først i aktion i ligaen igen lørdag den 3. oktober. Her venter Vejle på udebane, og som vanligt fløjtes U19’s kamp i gang klokken 13.00, mens U17 følger lige efter klokken 15.15.