Tauber og Højer klar til Helsingør-brag

Der er i den grad brug for oprejsning efter to nederlag på stribe, og på papiret venter der da også en oplagt mulighed for netop det, når oprykkerne, FC Helsingør, i morgen gæster Lyngby Stadion. En ting er dog, hvordan tingene ser ud på papiret, en helt anden ting er, hvordan virkeligheden ser ud.
Her er faktum nemlig, at Helsingør efter fem kampe har samme antal point som Lyngby, og mens David Nielsen og co. som bekendt har tabt deres seneste to kampe, så er oprykkerklubben anderledes formstærke efter sejre på 1-0 og 3-1 over henholdsvis Skive og Vejle.
Fredagens kamp må derfor på ingen måde undervurderes, specielt med tanke på, at cheftræner Christian Lønstrup kan stille et ganske slagkraftigt mandskab. Af profiler kan blandt andet nævnes de tidligere FCK-spillere Mads Aaquist og Mads Laudrup, forhenværende AB-anfører Klaus Lykke og angrebsprofilerne Aleksandar Lazarevic og André Riel. Sidstnævnte er med tre kasser i øvrigt delt topscorer i Bet25 Ligaen sammen med Lyngbys David Boysen og Fredericias Tobias Perch-Nielsen.
Kampen byder også på et gensyn med et par gamle Lyngby-kendinge, heriblandt forsvarsklippen Rasmus Minor, der vender tilbage til Lyngby Stadion, efter hans kontrakt med De Kongeblå udløb denne sommer. Derudover skrev Helsingør i sidste uge også kontrakt med det tidligere Lyngby-talent, Christoffer Boateng, så der bliver nok flere små kampe i kampen at se frem til, når de tidligere spillere skal bevise sig over for deres gamle hjemmepublikum og holdkammerater.
I Lyngby-truppen er der et par spillere med småskavanker. Frederik Gytkjær tages der ingen chancer med, og han sidder derfor over – til gengæld er Mathias Tauber og Casper Højer Nielsen igen i truppen efter at have misset sidste rundes nederlag i Fredericia med en skade. Truppen er denne gang udvidet til 20 spillere, da der endnu er et par spørgsmålstegn, der afklares op til kick-off.
Kampen mellem Lyngby og Helsingør sparkes igang på Lyngby Stadion kl. 19.00 – køb din billet ved at klikke her!
Lyngbys trup mod Helsingør:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel Jørgensen, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 27. Mads Kaalund.