Reserverne tabte til Brøndby

Mandag eftermiddag er som regel helliget reserveligaen, og i går var ingen undtagelse. Her skulle Lyngbys reserver på besøg hos Brøndbys ditto, og det blev desværre til et nederlag, selvom De Kongeblå havde stor ære af kampen.
Lyngby stillede med et meget ungt hold, hvoraf flere var U19-spillere, som havde været i aktion så sent som i lørdags. Der var dog også blevet plads til faste førsteholdsspillere som Bror Blume og Vito Hammershøy-Mistrati, hvor sidstnævnte måtte trække sig forud for kampstart, fordi han følte sig ilde tilpas. Dermed blev det i forvejen unge mandskab pludselig endnu yngre.
Brøndby havde flere spillere fra A-truppen med til opgøret, heriblandt Patrick Da Silva, Frederik Holst og Andrew Hjulsager, og netop Hjulsager gav desværre Lyngby-reserverne en dårlig start på kampen. Allerede to minutter inde gjorde han det således til 1-0 til værterne. Der skulle dog ikke gå længe, før De Kongeblå fik udlignet til 1-1 ved Lee Rochester.
Omkring den halve time kom Brøndby så igen foran, denne gang på en scoring af Osama Akharraz, men endnu en gang viste Lyngby-drengene høj moral ved at bringe sig tilbage i opgøret, da Bror Blume kort inden pausefløjtet på fornem vis sparkede et frispark i kassen via tværstangen.
De to hold kunne derfor gå til pause ved stillingen 2-2 efter en halvleg, hvor Brøndby var mest på bolden, men hvor de unge Lyngby-spillere knoklede en vis legemsdel ud af bukserne og virkelig forsøgte at byde Brøndby-spillerne op til dans.
I løbet af anden halvleg løb kræfterne desværre op, og det udnyttede den tidligere Lyngby-spiller, Daniel Stückler, da han med to mål afgjorde kampen til slutresultatet 4-2 til Brøndby. Nederlaget betyder, at Lyngby efter tre kampe er noteret for en sejr og to nederlag, mens Brøndby topper rækken med maksimumpoint. Lyngby-reservernes næste kamp er på udebane mod FC Nordsjælland, og den kamp spilles den 28. september klokken 13.30 på Farum Park.