Masser af mål i Carlsberg Sport Cup

De to første dage af Carlsberg Sport Cup 2015 er vel overståede, og trods vejrmæssige udfordringer har dagene vanen tro budt på mål og flot fodboldspil i overflod.
Turneringen startede mandag med to kampe i U17-turneringen og to kampe i U19-turneringen. U17-holdene lagde for og her startede De Kongeblå perfekt med en 2-0-sejr over lokalrivalerne fra AB. I den anden kamp spillede Zrinjski Mostar 1-1 med IFK Norrköping. I tirsdagens U17-kampe kom Lyngby dog ned på jorden igen. 2-5 tabte De Kongeblås talenter til et velspillende og uhyre effektivt Randers Freja-mandskab. Samtidig fik AB oprejsning ved at besejre Zrinjski Mostar med 2-0, og dermed er tre hold på tre point efter de første to dage. Randers Freja har lagt sig i spidsen på en bedre målscore og med en kamp i baghånden ift. rivalerne ligner det en tidlig favorit.
I U19-rækken åbnede Lyngby også med sejr. U19-holdet besejrede i Gruppe A således FRAM Reykjavik med hele 6-1, men FRAM rejste sig allerede tirsdag eftermiddag med en flot sejr i silende regn. 3-0 blev det over Zrinjski Mostars U19-hold. Det sidste hold i Gruppe A er Fredrikstad, og de åbnede turneringen tirsdag mod Lyngby. Den duel trak Lyngbys U19-hold sig sejrrigt ud af og med en flot 2-0-sejr lagde De Kongeblå sig suverænt i spidsen af turneringen med et forspring på 3 point og en målscore på 8-1.
I Gruppe B er AB også kommet godt fra start. På åbningsdagen vandt Lyngbys naboer med 2-1 over Falkenberg og tirsdag aften blev det så to på stribe, da Istanbul Basaksehir blev besejret med 3-2 i en tæt kamp. Det sidste hold i puljen, Randers Freja, åbnede deres turnering med en knusende 7-2-sejr over Falkenberg tirsdag eftermiddag.
De mange gode kampe og især de mange mål er efterhånden en god vane for talentturneringen, der trods hårdt vejr indtil videre forløber planmæssigt: "Vi er tilfredse med afviklingen so far. Vi har fået det, vi havde sat os som mål fra starten; underholdning, højt sportsligt niveau og en god mulighed for at vise Lyngby Boldklub frem for dermed at skabe gode relationer fremadrettet. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Carlsberg og det hårdt arbejdende personale fra Lyngby Boldklub for at skabe optimale rammer i det svære vejr" fortæller turneringsleder Martin Felbo.
Turneringen fortsætter onsdag, fredag og lørdag, så du kan stadig nå et glimt af underholdningen på banerne ved Lyngby Stadion.