Lyngby-fortet skal forsvares mod Roskilde

De fleste i og omkring Lyngby Boldklub ser forventningsfuldt frem til morgendagens opgør på Lyngby Stadion, hvor FC Roskilde kigger forbi. Det skyldes ikke mindst, at det seneste møde mellem de to klubber endte med et smerteligt 2-0-nederlag på Roskilde Idrætspark oven på en tam Lyngby-indsats. Revanchelysten bør derfor ikke være til at tage fejl af i morgen eftermiddag klokken 15.00, når dommer Lars Christoffersen fløjter opgøret i gang i Bet25 Ligaens 13. spillerunde.
FC Roskilde kommer til Lyngby Stadion med en mindre god stime i ryggen, eftersom det ikke er lykkedes dem at vinde i ligasammenhæng siden førnævnte 2-0-sejr for mere end en måned siden. I den mellemliggende periode er det blevet til et 1-0-nederlag til Vendsyssel samt 2-2 og 1-1 mod henholdsvis Silkeborg og Skive, så det er altså langt fra et formstærkt Roskilde-mandskab, der i morgen møder op på Lyngby Stadion. Derudover har gæsterne ikke formået at vinde en eneste af deres hidtidige seks udebanekampe, hvor det er blevet til tre nederlag og tre uafgjorte, og med De Kongeblås imponerende sejrsstime på Lyngby Stadion in mente, bør der altså være gode muligheder for tre point i morgen.
Cheftræner Anders Theils tropper kommer imidlertid ikke til Lyngby Stadion fuldstændig blottet for selvtillid. De fik sig nemlig en kærkommen succesoplevelse i midtugen, da Superligaklubben Hobro kiggede forbi Roskilde Idrætspark i DBU Pokalens tredje runde. Her trak hjemmeholdet sig sejrrigt ud af opgøret efter en straffesparkskonkurrence, der endte 7-6, men selvom sejren med sikkerhed giver truppen et stort moralsk boost, spillede eksempelvis en profil som Mikkel Thygesen alle opgørets 120 minutter. Derudover var klubbens topscorer, Lars Brøgger Hansen, i aktion i godt 45 minutter, mens den rutinerede forsvarsspiller, Anders Møller Christensen, fik den sidste halve time.
Flere af Roskildes profiler blev dog også sparet i midtugekampen, heriblandt Jan Kristiansen og de to tidligere Lyngby-spillere, Martin Andersen og Bajram Fetai. Kristiansen og Fetai scorede i øvrigt målene i 2-0-sejren tilbage i september måned, så den kongeblå defensiv gør nok klogt i at holde et ekstra vågent øje med lige præcis de to spillere. Lyngby-spillerne kommer nok også til at kigge en ekstra gang på deres tidligere holdkammerat, Valon Ljuti, der på transfervinduets sidste dag fik ophævet sin kontrakt med vikingerne, og sidenhen har sat sin signatur på en aftale med FC Roskilde. Morgendagens opgør bliver dermed hans første tilbagevenden til Lyngby Stadion, siden han selv spillede i blå og hvid.
Netop Lyngby Stadion har som nævnt været et fort i denne sæson, men Lyngby-cheftræner David Nielsen kan nu også glæde sig over, at udebaneformen er ved at være på plads. Senest blev det til en dramatisk 1-0-sejr i Helsingør på en overtidsscoring af Casper Højer, og udekampen forinden klarede De Kongeblå 1-1 i FC Vestsjælland. Den uovervindelige hjemmebanestime kombineret med den forbedrede udebaneform har resulteret i, at Lyngby-drengene er ubesejrede i fem kampe i alle turneringer, hvoraf fire er vundet.
Til at fortsætte den stime i morgen mod FC Roskilde, har David Nielsen og trænerteamet udtaget 18 spillere. Værd at bemærke er det, at topscorer David Boysen er tilbage i truppen efter at have misset kampen i Helsingør med et slag. Til gengæld må De Kongeblå undvære Thomas Sørensen, der rejste fra Helsingør med en lille fibersprængning. Han erstattes i truppen af Mads Nordam.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 15.00 – køb din billet her!
Lyngbys trup mod FC Roskilde:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 25. Daniel Jensen.