Lyngby forstærker sig med Jeppe Kjær

Lyngby Boldklub henter Jeppe Kjær, der i går blev løst fra sin kontrakt i AGF. Den hurtige angriber har underskrevet en 2-årig kontrakt med Lyngby Boldklub.
Dermed er den 29-årige angriber klar til igen at bombe løs i 1. Division, hvor han tidligere har vist målnæsen frem – blandt andet mod Lyngby, som angriberen ved flere lejligheder har gjort ondt på. Men fansene behøver ikke frygte længere – fra i dag er hurtigløberen nemlig kongeblå og det glæder også cheftræner David Nielsen:
”Vi ser altid efter at forstærke vores hold, og her har vi fået en mulighed som vi ikke mener, vi kan lade gå fra os. Jeppe er en rigtig dygtig spiller, som kan bidrage til at vi når vores fælles mål. Han skal ind og være en del af vores vinderkultur og vores professionelle hverdag, og det ved vi han har prioriteret”.
”Vi ser det som en generel styrkelse af vores offensive team, der i forvejen tæller mange dygtige spillere. Jeppe giver os en anden dimension og andre strenge at spille på – især i forhold til de dybe løb og fart. Derfor er vi utroligt glade for at kunne byde ham velkommen i Lyngby Boldklub” fortæller David Nielsen.
Hovedpersonen selv glæder sig over at kunne trække den kongeblå trøje over hovedet: "Da Lyngby bød sig til var jeg ikke så meget i tvivl om, hvilken vej det skulle gå. Det er en klub i stor udvikling. Der er et meget professionelt setup med mange dygtige spillere, og så er der en træner som står for meget af det jeg sætter pris på, navnligt vinderkultur. Så jeg var ikke rigtigt i tvivl" fortæller Jeppe Kjær.
Jeppe Kjær var med mere end 60 scoringer gennem seks sæsoner hos FC Roskilde og HB Køge et særdeles varmt navn inden turen sidste sommer gik til AGF. Århus-klubben formåede dog aldrig at forløse Kjærs målscoringsegenskaber i smilets by og efter 17 kampe i sidste sæson blev kontrakten i går ophævet. Dermed sker skiftet til Lyngby på en fri transfer.
Jeppe Kjær har fået nummer 15 i Lyngby.