Kjær sikrede Lyngby kneben sejr mod Skive

Lyngby sejrede her til eftermiddag 1-0 over Skive, hvilket var sæsonens sjette hjemmebanetriumf i lige så mange forsøg i Bet25 Ligaen. Sejren blev grundlagt af en god første halvleg og Jeppe Kjærs første mål i den kongeblå trøje.
Det var top mod bund her til eftermiddag på Lyngby Stadion, hvor Lyngby Boldklub tog imod Bet25 Ligaens nummer 10, Skive IK. Fra kampens start var det tydeligt både at se og høre på Lyngby-cheftræner David Nielsen, at han gerne ville have sit mandskab frem og stresse dagens gæster, og det lykkedes i momenter ganske fint. Flere gange fik De Kongeblå fremprovokeret boldtab langt oppe på Skives banehalvdel, men som regel manglede det sidste, og det var derfor småt med chancer det første kvarter, hvor gæsterne dog fik underkendt et mål af Jens Berthel Askou for offside.
Ikke længe efter det annullerede mål besluttede Casper Højer og David Boysen imidlertid at gøre noget ved sagen, og via flot bandespil kombinerede de sig gennem Skives højre side, hvor sidstnævntes indlæg havnede hos Lasse Fosgaard. Han sparkede forbi bolden, som af omveje endte hos Jesper Christjansen, hvis halvkiksede afslutning til sidst endte for fødderne af Jeppe Kjær. Den hurtige angriber kvitterede ved resolut at sparke sit første Lyngby-mål i kassen til tydelig forløsning og glæde, og så var De Kongeblå foran 1-0.
Føringsmålet gav i den grad Lyngby-mandskabet blod på tanden, og i særdeleshed gæsternes højre side blev udfordret af veloplagte Casper Højer og David Boysen. De kreerede chance på chance, hvor den største af disse tilfaldt målscorer Jeppe Kjær, hvis fine venstrebensafslutning blev blokeret af Skive-keeper Daniel Krog og derefter sendt ud af farezonen. Mod slutningen af første halvleg lettede Lyngby-drengene en smule på gaspedalen og tillod Skive mere tid på bolden, men det ændrede ikke ved, at De Kongeblå kunne gå til pause foran 1-0 efter en halvleg, som de klart dominerede i begge ender.
Den aggressive indstilling og det høje pres, som David Nielsens tropper var kommet ud til første halvleg med, blev langt fra fulgt op fra anden halvlegs start. Anfører Mathias Tauber forsøgte ellers at råbe sine holdkammerater i gang, men det var i den grad Skive, der sad på spillet efter pausen. Alligevel var Lyngby efter en times spil lige ved at udbygge føringen, da de fangede gæsterne på en omstilling, men David Boysen skød i sidenettet på et ellers fint oplæg af Jeppe Kjær. Ikke længe efter bidrog Lasse Fosgaard med et godt langskudsforsøg, og med godt og vel et kvarter igen kom Casper Højer så frem til en stor chance, som han dog sparkede et pænt stykke over.
Kampen nærmede sig efterhånden sin afslutning, og selvom Lyngby sad på spillet, og gæsterne meget sjældent fik testet Lyngby-keeper Andreas Larsen, var stillingen stadig kun faretruende 1-0. Af den årsag øjnede Skive ikke overraskende deres chance for at stjæle et point, og mod slutningen satsede de hele butikken med lange bolde frem og fuldt fokus på standardsituationer. Det fik de imidlertid ikke udbytte af, selvom det flere gange var lige ved og næsten, og derfor kunne De Kongeblå fejre en kneben 1-0-sejr, som blev grundlagt på en fin første halvleg.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – Skive IK 1-0 (1-0)
1-0 Jeppe Kjær (16)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 17. Casper Højer Nielsen – 14. Philip Rasmussen, 7. Jesper Christjansen – 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta (<-> 10. Surprise (77)), 21. David Katz Boysen (<-> 8. Oke Akpoveta (86)) – 15. Jeppe Kjær (<-> 26. Frederik Gytkjær (63)).
Ikke benyttet:
1. Viktor Noring (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 19. Dennis Sørensen
Advarsler:
Thomas Sørensen, Jesper Christjansen – Lyngby BK